Standard roder eller isroder till VKV Lisa

Jag valde isroder till min Seagull Off Shore, tycker roderet är bra och framförallt oömt. Alla delar inte min åsikt så det är mycket tycke och smak.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Mja

Jag hade det vanliga släprodret på min Lisa och har isroder på min Mås.
Isrodret är stadigt och oömt och bra på alla sätt, fälls inte upp av sig självt som många andra.
Kan fällas upp helt så det inte gräver i botten när man skjuter ut skutan från land men rent estetiskt känns det mer osäkert.
Tycker nog det skulle se lite mysko ut med isroder på en Lisa. Om du tänker köpa ny båt nu så kolla om du kan välja den nya pedalstyrningen som ska komma.
Skulle dessutom överväga att få den äldre expeditionen, den med packluckan i skottet och inte på däck.

/JL

Fördel i aktern

När man sjösätter genom att hasa sig ut från en iskant
så är det bättre med isrodret, det är väl därför det heter så?

/Pär

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips