Stänga av spår eTrex® Touch 35

Har just köpt en eTrex® Touch 35 men hittar inte nån stans man kan stänga av spårfunktionen, kan man inte de :(

Vet inte om du kör klassiskt läge eller inte, men på min (med olika profiler för olika aktiviteter) så spelar den inte in spår förrän jag trycker på Start.

Om du går in på inställningar så har du menyn för Spår, där kan du stänga av Autostart.

Skickat från min BAH2-W19 via Tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
När jag stänger av autostart kommer de upp en ruta längst ner där de står start om jag tar bort den dyker den upp efter en liten stund igen, både i klassiskt och vanliga läget :(

Ja, det är ett litet irritationsmoment med Etrex Touch. Den poppar upp med jämna mellanrum tills du startar aktiviteten.

Om du trycker Start, sen på strömknappen så att du kommer till huvudmenyn och väljer Spårhanterare -> Aktuellt spår så kan du pausa spårinspelningen. Sedan är det bara att gå tillbaka till kartan och använda den som vanligt. Då ska rutan inte poppa upp igen.

Omständligt, men det är mig veterligen det enda sättet.

Skickat från min BAH2-W19 via Tapatalk

Man kan dölja spåret på kartan verkar de som, men inte stänga av det :( Man får nog leva med spåret, eller pausa det, känns lite onödigt slösa batteri på de, på min Alpha kan man stänga av, även på min gamla Legend kunde man de, men utvecklingen går framåt :) :) :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips