Ryggsäck för bushcraft - modifieringar av 35 LK

Snyggt Chris Lind! Smart med Molle-lösning. Förutom samma lösning som dig med stridselens fickor på sidan har jag även sytt dit skyddsmaskväskan på ryggen (där Chris har sjukvårdväskan), i detta förvarar jag regnkläder, dock behålligt hålrummet bakom så att jag kan fästa yxa/spade i fästet. Personligen använder jag den upp till några nätters övernattning sommarhalvåret med begränsad utrustning. Jag har avstått från avbärarbältet och behållit standardremmarna.

Den andra säcken har jag plockat bort ramen på och sytt på remmarna från stridsselen. I och med detta har jag fätt en lätt och smidig ryggsäck för dagsturer, använder den framförallt vid jakt och fiske. Eftersom man kan stoppa in ett liggunderlag i "facket" i säcken blir det okej mot ryggen. Påminner mycket om uppdragssäcken från lumpen (jägartjänst) fast LK35 är skönare, något större, går fästa grejor på och hållbarare.

Jag tycker säcken är riktigt bra och trots att jag testat mängder av säckar faller jag tillbaka till denna.

Tjusigt hack!

Såhär blev mitt eget. Jag köpte sidofickor på friluftsvaror, och satte dem med remmar i ramen, och gjorde ett "lastnät" på framsidan av säcken, (i vilket jag fäste fickorna). På det sättet är det lätt att "strippa" fickorna från säcken, utan att jag behövt perforera den med stygn eller liknande. Inte så avancerat hack, men har funkat bra för mig... Tyckte kanske att det blev "mer funktionellt än snyggt" - men det löste uppgiften.

Oh - och satte på ett enklare handtag också, för att lättare kunna hänga upp säcken för att få den från backen och/eller lyfta i/ur den ur bilen.

LK35.jpg
LK35-2.jpg
LK35-3.jpg
LK35-4.jpg
LK35-5.jpg

Jag har precis fått hem min lk35 och har fått på ett avbärarbälte, som jag hittade på packcraft.se för en billig peng.
Ska i dagarna lämna in den till ortens skomakare så får han sy på molleband, på sidorna och framsidan av säcken.
Sen ska där på två fickor på sidorna och en på framsidan.
Ev skippar jag fickan på framsidan för att ha yxan på "rätt" plats.

Trådstartare Liknande trådar Forum Inlägg Startad
ålänning Bushcraft med barn Bushcraft 0
Joe Nice Kaffefilterhållare i farten Bushcraft 19

Liknande trådar

Logga in

Tips!