Spritförbrukning :-)

Inte sprit att dricka alltså:)

Är det någon som vet hur mycket spritbränsle man gör av med till ett Trangiakök om man ska vara ute 10 dagar?
Två personer som ska äta frukost, lunch, middag och kvällskaffe.

Några förslag?

/Danne

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns väl nåt riktmärke 1liter per person per vecka. Alltså 3 liter.

Mitt tips; köp en gasbrännare.

/Ulf

Jag har precis köpt en gasbrännare till mitt trangiakök efter år av spritbränning.
Nu ska jag upp till Sylarna några dagar och funderar på hur mycket gas man ska ta med sig, vi är två som går och, ganska slösaktiga med många kaffe, måltider osv. och vi ska vara ute bara i 4 dagar, hur mycket ska jag ta med?

Sprit och gas...

Har testat både... Visserligen var spriten på ett "fusk-triangia-ÖB" men vi gick 9dagar och förbrukade under två liter...

Gas till triangia, en M gas räckte i drygt 4 dagar för två pers...

//A

1 Helrör Whiskey

Tja jag o min polare brukar konsumera 1 helrör Tullamore under 1 vandringsvecka.
När det gäller Trangia så blev mitt stulet för många år sedan ur förrådet och det var fan det bästa som hänt så jag blev av med spritslabbet och i stället köpte ett gaskök. Enkelt och inget slabb längre.

Stiffe

Jag och tjejen traskade om kring i Sarek i tio dagar för två år sedan. Vi gjorde av med 1,5 liter T-röd, åt torrmat hela tiden. Kokade gröt till frukost hälften av dagarna, alltid kaffe på morgonen och termosvatten till lunchen. Minst två kokningar varje kväll (åt i två omgångar "förrätt + huvudrätt").

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips