Hej! Kan någon hjälpa mig att komma på ett ställe att vandra? Tidigare har jag gått oledat i Sarek från Aktse till Akka, 10 dagar, och det var fantastiskt! Framför allt gillade jag att gå i o-ledad terräng, och att det kändes långt från civilisationen. Knappt några människor.
Men nu vill jag göra en kortare vandring, enbart två nätter under påsken, och jag vill inte behöva köra så många timmar från Göteborg som jag kommer utgå från denna gång. Hur långt upp i landet måste man köra för att kunna vandra i vacker (gärna o-ledad) natur utan civilisation och människor? Jag funderar på Fulufjällen, men det är ändå 7 timmar med bil från Gbg. Finns det inget närmare?
Men nu vill jag göra en kortare vandring, enbart två nätter under påsken, och jag vill inte behöva köra så många timmar från Göteborg som jag kommer utgå från denna gång. Hur långt upp i landet måste man köra för att kunna vandra i vacker (gärna o-ledad) natur utan civilisation och människor? Jag funderar på Fulufjällen, men det är ändå 7 timmar med bil från Gbg. Finns det inget närmare?
- Inte allt för långt ifrån Göteborg med bil. Gärna inom 4 timmars radie
- Långt från människor och civilisation - helst ska man kunna gå en dag utan att möta någon
- Vandra med tält