Spännande tid! Dela med er av årets alla upplevelser!

Våra trädgårdsekorrar. Dom stannar till nedanför fåglarnas matplats och leta efter rester. 4 olika ekorrar är här och äter och retar Fam björktrastarna i en syren som står på gränsen mot grannen. Björktrastarna har ett bo där i Syrenen.
20200625_162430.jpg

20200627_045102.jpg

20200627_062007.jpg

20200628_082747.jpg
 
Några av mina dagliga snyltgäster mitt i potatislandet! Kotten kommer på kvällarna. Det är bara att gå ut på trappan kl 10 och lyssna efter prassel och smask så vet jag var man jag leta. Men hen gillar inte att vara med på bild.

IMG_8530.JPGIMG_8489.JPG
 
Fina foton ålänningen!:) Kul med lite trädgårdsbesök men kanske inte så kul när dom snyltar på potatisblast, m. m.
 
Är den tam så att den äter ur handen? Kul när man får dom så nära inpå sig!:)
Ja, den och några till äter ur handen på mig. Resten säger till när de är hungriga så kommer jag och serverar om jag orkar. Fast jag vill egentligen inte ha dem tamare än så, de får nog lära sig att leta mat själva.
 
Dagens glädjande vilda möte! Har inte sett paddor i denna pöl på flera år. Det fanns både grodor och paddor tidigare. Plus en massa annat vattenliv förstås. Liten vattensalamander, olika dykarbaggar, trollsländelarver, skräddare, ryggsimmare m.m. hittar jag alltid.
IMG_8588.JPG
 
Åh tusan! Tänkte inte på det. Hade fullt sjå att inte trilla i plurret och skrämma skönheten. Och prinsar är nog inte min grej, jag är mera för vanliga karlar.
 
Ja, det är riktiga marodörer när dom väl sätter igång. Jag hade en hackspett som gick lös på en telestolpe vid stugan utanför Aneby. Den kom någon gång då och då väckte mig i tidig otta så att jag förlorade lite skönhetssömn då o då. :(
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Dela bilder i ett webalbum Fotomotiv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.