Spännande tid! Dela med er av årets alla upplevelser!

Detta foto togs 27/7-20 och då var vattenståndet högt. Fotona nedan är från Kalix älv. Dels i Kamlunge och dm 2 nedersta från Långforsen i Bondersbyn.
20200728_122502.jpg

Nu drygt 2 veckor senare så har vattnet fallit rejält i älven.
20200815_113141 1.jpg


Nedan är foton från Kamlungeträsket och forsnacken på Kamlungeforsen.
20200815_094052 1.jpg

Nedan själva Kamlungeforsen.
20200815_094114.jpg


Fotona togs idag under dagens plockande av vildhallon.:)
 
Lyckat ekorrsläpp idag då liten unge som blivit fångad av katt och omhändertagen och flaskmatad i 10 veckor äntligen fick komma till mig och bli ute-ekorre i mitt ekorr-paradis! Han utforskade stora granen en stund, gav sig sedan klumpigt och vingligt iväg och kollade några andra träd och efter ca en halvtimme kom han tillbaka med två andra, lite mindre men mycket säkrare ungar i släptåg. De vilade tillsammans i hem-granen och nu leker de tafatt upp och ner runt en annan gran. Jag är så glad att han blev accepterad och fick en egen fosterfamilj så snabbt! Nu väntar jag med spänning på hur det ska gå i natt...
 
Lyckat ekorrsläpp idag då liten unge som blivit fångad av katt och omhändertagen och flaskmatad i 10 veckor äntligen fick komma till mig och bli ute-ekorre i mitt ekorr-paradis! Han utforskade stora granen en stund, gav sig sedan klumpigt och vingligt iväg och kollade några andra träd och efter ca en halvtimme kom han tillbaka med två andra, lite mindre men mycket säkrare ungar i släptåg. De vilade tillsammans i hem-granen och nu leker de tafatt upp och ner runt en annan gran. Jag är så glad att han blev accepterad och fick en egen fosterfamilj så snabbt! Nu väntar jag med spänning på hur det ska gå i natt...

Hej fostermamman ;)
Kul med sådant sällskap.:)
Dom får väl sova jämte dig i sängen i natt.😘 :)
 
Har också många igelkottar runt mig varje sommar och det är synd att så många blir överkörda här?.Det hjälper inte för kotten rulla sig till en boll och fälla ut taggarna för dom blir bara mosade...........
 
Rapport från Ekorr-paradiset: Natten verkar har gått bra. Jag hann knappt ut på trappan i morse så var han på väg mot mig genom äppelträden. Det är lätt att se vem som inte vuxit upp i träden, han är fortfarande lite vinglig och osmidig och har ännu inte lärt sig de smartaste vägarna genom trädtopparna. Men han hittade mat och vatten och ser ut att må bra. :giggle:


IMG_8749.JPG
 
Rapport från Ekorr-paradiset: Natten verkar har gått bra. Jag hann knappt ut på trappan i morse så var han på väg mot mig genom äppelträden. Det är lätt att se vem som inte vuxit upp i träden, han är fortfarande lite vinglig och osmidig och har ännu inte lärt sig de smartaste vägarna genom trädtopparna. Men han hittade mat och vatten och ser ut att må bra. :giggle:


Visa bilaga 33115
Du har då fullt upp med dina ekorrar!:)
 
Solig fin dag och bilen är tankad och säcken packad så tidigt imorgon startar jag bilen och drar iväg. Det blir sedan en fyra dagars bonus tur på fjället innan jakten och denna tur får även bli sommarens sista fjälltur för mig.
 

Bilagor

  • hjortron.JPG
    hjortron.JPG
    309.6 KB · Visningar: 166
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Dela bilder i ett webalbum Fotomotiv 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.