Sovsäckar för par

Finns det fortfarande sovsäckar man kan sätta ihop? Har ni erfarenheter av detta och tips på märken? Vi kommer inte att tälta på vintern, men vår, sommar och höst.
 
Nordisk fjäder var de första jag känner till som hade denna lösning. Idag har flera märken säckar med dragkedja på varnar sida så de skall gå att koppla ihop (marmot, haglöfs mfl) Är ni olika varma så går det bra att köpa säckar med olika värmespann för bästa komfort.
 
Det läcker mycket värme. Ger mycket värme. Oftast har jag polat med kvinnor som haft ickekompatibla sovsäckar. Vi har då haft en under och en över oss. Läcker ännu mer värme. Det jag kan tänka mig är att man kan sätta en dunjacka eller liknande mellan kropparna för att täta huvudöppningen men det som är varmast är nog att sova i var sin fast tätt ihop. Känner man för mer kontakt vid varmare väder kan man koppla. Tror de flesta säckar finns i höger och vänsterutförande men har nu andra drömmar och har inte hunnit prova mer än någon enstaka gång. En annan lösning vore att koppla en sommar samt en vintersäck. Då kan man ha en över och en under.

Tror det var Thenorthface som hade en tvillingsäck för inte så länge sedan. Ett bra alternativ för par eller äventyrare som ändå bajsar och kissar tillsammans. Om det finns ett mål som är svårt att nå blir integritet sekundärt.
 
Jag och min sambo beställde tillsammans 4 säckar som kan användas tillsammans, 2och 2 eller var för sig sim vi använt vinter, vår och sommar. Funkat mkt bra. Vi beställde från polska Roberts så de är i lämplig storlek och enligt våra önskemål m material osv. Finns lite olika lösningar för att få lufttätt, vi valde mellanlösning, vilket är ok. Hur som helst kostade de en slant, men det brukar väl bra dunsäckar göra oavsett var man köper...
 
jag beställde just ett par sovsäckar för en timme sedan.

Jag beställde från Roberts.pl och de hjälpte mig att välja rätt storlek och typ för både mig och min fru. De skulle också fixa så att säckarna går att sätta ihop.
Man får fylla i ett formulär på hur man kommer använda säcken, i vilka temperaturer, hur lång och bred man är osv. Så vi får varsin säck som är personligt anpassad men de går ändå att koppla ihop. (vi har olika färger också vilket man också får välja).

Vi ville också ha säckar som går att använda vår, sommar och höst.

Vi har beställt en Voyager Light 400 (Pertex Microlight, 850 cuin) med extra krage (down collar) för mig. (Comfort Men -8, vikt 900g (+50g för kragen), totalt 950g)

En Voyager Light 500 (Pertex Microlight, 850 cuin) med extra krage (down collar) för min fru. (Comfort Women -6, vikt 1000g (+50g för kragen), totalt 1050g)

De lovade att jag ska få dem levererade inom 3 veckor så jag kan testa dem i fjällen midsommarveckan. Jag hoppas det blir bra.
 
Äh, gör bara ett hål i var sovsäck i lämplig nivå. Självklart ska ni båda ha "vända med" sovsäckar. Använd en dunjackearm vid kalltväder för genomföringen.
 
En fullutrustad sovsäck ska ju också ha sittbrunn som kan kopplas en bit ovanför andra sovsäckens fotände. Har Roberts det kanske?
 
Sova tillsammans

Jag och min "livskamrat" Olle, köpte för några år sedan en 2-manna-sovsäck från The NorthFace som fungera perfekt. Man kan vintertid ha varsin enkelsäck inuti den stora sovsäcken. Rekommenderas. / Anita
 
Passar inte alla par.

Testade detta för många år sedan i ett par syntetsäckar men det mysiga övervägde inte nackdelen att det var svårare att reglera värmen så att det passar bägge. Dessutom byter vi bägge isolationsgrad individuellt under natten.

Gäller för övrigt i dubbelsängen hemma också varsitt täcke ger bättre reglermöjligheter och bättre sömn.

När vi beställde våra Robertssäckar ville vi därför bägge ha blixtlås på vä sida då det är bekvämare att reglera om man är högerhänt.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
agrippa ID på dessa sovsäckar? (Temperatur, fyllnadsmaterial, vikt) Bo och sova 1
Obbmundson Erfarenheter av deuter exosphere sovsäckar någon? Bo och sova 1
Lanbit Sovsäckar för beredskapslager? Bo och sova 10
a00n Erfarenhet av sovsäckar från Malachowski? Bo och sova 2
Ooscar Cumulus Excuistic-sovsäckar Bo och sova 11
Svartling1 Vilka sovsäckar har du? Bo och sova 20
Pickadoll Sätta ihop/kombinera två sovsäckar Bo och sova 10
saigon Sovsäckar till hela familjen? Bo och sova 11
Joell Pajak sovsäckar Bo och sova 32
GomanGo Nya sovsäckar till familjen- Marmot? Cumulus? Behöver tips! Bo och sova 13
Snickaren Dubbla sovsäckar. Fjällräven Skule + Funäs Lite? Bo och sova 13
Nyburgaren "Wearable" sovsäckar med ärmar och ben. Något för den rastlöse eller bara dumt? Bo och sova 7
mmr Vilka egenskaper väger tyngst i EN-test för sovsäckar? Bo och sova 17
skogsbaronen Sovsäckar - Normal variation i fyllnadsvikt Bo och sova 15
Survivorboy Robens sovsäckar - någon som provat? Bo och sova 6
Soldanna Prisvärda sovsäckar familj? Bo och sova 10
Fabrikörn Urberg Sovsäckar Bo och sova 11
chilehead Dubbla sovsäckar - vilken effekt Bo och sova 21
medic Volym sovsäckar Bo och sova 3
mkruse Erfarenhet av sovsäckar önskas Bo och sova 20
Småtärna Har syntetfyllning förbättrats mycket i sovsäckar? Bo och sova 3
hästtjejen Sovsäckar och liggunderlag? Bo och sova 12
Askan Cumulus-sovsäckar för Skåne Bo och sova 21
GustavSeidel Erfarenhet av Haglöfs sovsäckar Bo och sova 5
Kogoyo Kombinera sovsäckar Bo och sova 8
janneeden75 Cumulus sovsäckar Bo och sova 2
Helosun Roberts sovsäckar, för bra för att vara sant? Bo och sova 5
mc_piloten Att koppla sovsäckar Bo och sova 13
birru Cumulus sovsäckar korta? Bo och sova 8
maximm Fungerar dessa sovsäckar för att min familj ska sova skönt om natten? Bo och sova 1
manselin Äldre sovsäckar Bo och sova 6
7S Norska försvarets kassa sovsäckar. Bo och sova 8
never Sovsäckar Mckinley Husky Haglöfs Hudson?? Bo och sova 0
Korallaven Fula sovsäckar Bo och sova 7
thomas.vastervik Råd och tips om sovsäckar från fjällmark Bo och sova 11
Chrabban nu till lite tipps om sovsäckar Bo och sova 23
ea constance Erfarenheter utav "Fjällmark" sovsäckar? Bo och sova 5
Esko747 Sovsäckar och felaktiga data Bo och sova 9
kottefilip Sovsäckar (och annan utrustning) från Nepal Bo och sova 3
clain Någon som testat Sea to Summit Trek Series Sovsäckar Bo och sova 6
Fröken Löf Sovsäckar för (frusna) kvinnor Bo och sova 4
joanna Klassning av Cumulus sovsäckar i förhållande till EN 13537 Bo och sova 3
trbngr Robens sovsäckar Bo och sova 8
såg SAVOTO sovsäckar Bo och sova 0
baffinguarapo Temperatur sovsäckar Bo och sova 9
frostbiten Tält och sovsäckar 2 vuxna och 2 barn..Hur gör ni och vad skulle ni välja idag? Bo och sova 11
avslutad150402 Exped sovsäckar Bo och sova 1
tsebring Roberts.pl vikt på sovsäckar Bo och sova 9
eurotrash Hemliga sovsäckar Bo och sova 4
Glännman Dubbla sovsäckar i olika material Bo och sova 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.