Roberts sovsäckar, för bra för att vara sant?

Kikar på ny sovsäck till sommaren och sprang över polska tillverkaren Roberts (som iallafall för mig är okänd). Hittade en dunsovsäck med comf -4 på under kilot totalvikt för 150 euro, nästan oslagbart om man ser till "kända" märken.

Den jag syftar på är modellen Skaut 500
http://roberts.pl/index.php?l=en&p=_katalog&i=_skaut#img

Är det någon som har erfarenhet av dessa säckar?
-4 är väl en ganska bra temp för svenska fjällen på sommaren?

Mvh

Har exakt den säcken - det är toppen på alla sätt. Jag fryser lätt och säcken fungerar bra för mig till ca 0gr i alla fall. Kanalerna är genomsydda för att hålla dunet på plats men det är en helt ok 3 säsongs säck enligt mig.
Mycket prisvärd och tar liten plats i ryggsäcken samt har en rimlig vikt.
Jag förstärkte den med ett sovsäckslakan för att höja komforttempen något.
Rekommenderar den om du inte ska sova i för många minusgrader.

Thomas

..sent using tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har exakt den säcken - det är toppen på alla sätt. Jag fryser lätt och säcken fungerar bra för mig till ca 0gr i alla fall. Kanalerna är genomsydda för att hålla dunet på plats men det är en helt ok 3 säsongs säck enligt mig.
Mycket prisvärd och tar liten plats i ryggsäcken samt har en rimlig vikt.
Jag förstärkte den med ett sovsäckslakan för att höja komforttempen något.
Rekommenderar den om du inte ska sova i för många minusgrader.

Thomas

..sent using tapatalk

Kul att höra, tolkar det som att det är en utmärkt prisvärd sommarsäck i svensk fjäll.
Vilken storlek använder du på din säck och hur passar den gentemot dig? M/R L/R tänkte jag på.

Jag har skaut 400 mr jag är 170cm och har säkert en dm tillgodo den är mer än tillräckligt vid för mig också. Temperatur mässigt kunde jag nog ha valt en 500 för fjällbruk då jag behöver ha på mig underställ nu runt 0an, en värmekrage kan också beställas för extra värme, mät dina mått med sovkläder och mejla Roberts så får du snabb rådgivning .

Kul att höra, tolkar det som att det är en utmärkt prisvärd sommarsäck i svensk fjäll.

Vilken storlek använder du på din säck och hur passar den gentemot dig? M/R L/R tänkte jag på.

Jag är 1,80 lång och M/R är perfekt. Ta kontakt på Joanna på Roberts så hjälper hon dig, hon håller hög service.

Thomas

Roberts är definitivt inte okänd här på utsidan. Om du använder sökfunktionen får du mer information än du orkar ta in :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips