Cumulus sovsäckar

Är det någon som har erfarenhet av Cumulus sovsäckar. Tänkte deltaga på Höga Kusten Winter Classic Hike och funderar på någon av deras vintersäckar.

Har de bra kvalitet på sina saker? Är tyvärr mest van att knarka utrustning från våra svenska butiker/siter (Naturkompaniet, Outnorth, Addnature etc...).

Är det någon som har erfarenhet av Cumulus sovsäckar. Tänkte deltaga på Höga Kusten Winter Classic Hike och funderar på någon av deras vintersäckar.

Har de bra kvalitet på sina saker? Är tyvärr mest van att knarka utrustning från våra svenska butiker/siter (Naturkompaniet, Outnorth, Addnature etc...).

Ja, när det gäller ämnet sovsäckar är nog Cumulus och Roberts dom märken som har absolut flest inlägg här på utsidan. Om du söker finns det ganska mycket att läsa.

Jag köpte en mycket lätt begagnad Panyam 450 för en tusenlapp för några veckor sedan, och den har mycket bra loft men tyget verkar läcka en smula. Jag har bara testat en natt i temperatur som den lätt ska klara dock.

Jag och 5 kompanjoner köpte från roberts innan sommarens fjällvandring. Ingen direkt kritik att komma med, komfort och storlek på säckarna är super, kvaliten känns god. Cumulus ska vara av samma kvalitet enligt min uppfattning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips