Sovsäck

Skulle uppskatta lite tips vad gäller sovsäckar. Det jag eftersöker är en säck som skall användas på en cykelsemester i aug. Jag börjar i Narvik och drar mig sen söderut. Jag skulle kunna tro att det kan bli lite småkyligt "där uppe" på nätterna.
Jag har titta lite på Haglöfs Outback 10 och 20. Någon som har testat dessa? De har ett bra pris i alla fall.

/P

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
"Snabb leveranstid"???

Läser på Addnature att de säger sig ha "snabb leveranstid". Måndagen den 15:e April beställde jag en sovsäck och en pannlampa där. Eftersom de säger att leveranstiden normalt är 6 dagar mailade jag dem torsdagen den 25:e och frågade om grejerna skulle hinna komma innan nästa helg, dvs senast fre 3:e maj.
Idag den 29:e april har jag fortfarande inte fått något svar på min fråga, än mindre sett röken av några grejer...

Följer detta med spänning.

/Markus

Bra gjort Addnature.se!

Känner att jag måste kommentera mitt ovanstående lite sura inlägg om Addnature:

Eftersom jag idag den 30:e april fortfarande inte fått något mailsvar från Addnature började jag misstänka att något gått snett. Därför ringde jag dit istället.

Jag blev mycket positivt bemött av en trevlig kundtjänst som snabbt kunde reda ut att paketet faktiskt skickats redan den 23:e och anlänt mitt postkontor den 24:e. Det var alltså Posten och inte Addnature som klantat sig. Räknar man bort helgen så har de alltså skött leveranstiden bra.

Hatten av till Addnature.se för en trevlig kundtjänst och bra service!!

Mvh, Markus

Posten

Sen hjälper det förstås inte att Mattias på Addnature gör ett kanonjobb när Posten ändå inte har koll på paketen... följetången fortsätter... :-(

Har Posten någon koll alls????

Det här har ingenting med den egentliga tråden att göra men som Oscar Wilde skulle ha uttryckt saken; En gång är ett misstag - två gånger börjar likna slarv...

För min del har det hänt betydligt fler än två gånger, tex nyligen beställde jag från Northstar och efter några veckor började jag undra var det tagit vägen. Självfallet så har Posten då suttit på mitt paket men helt sonika skitit i att meddela mig att det kommit fram. Inte förrän man själv spårar paketet med nummer och kommer upp till dem och ber att få hämta ut sina grejer så händer det nå't...

/M

Outback #10

För att återgå till trådens ämne, så hade jag med mig en nyinköpt Outback #10 under helgen och sov varmt och gott. Gissningsvis gick temperaturen ner till precis under +5 utanför tältet och det blåste rätt rejält. Gillar halskragen och priset. Då jag dessutom kom i en small så blev vikten hygglig också.

/Rickard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips