Sommar kök

Hej alla galada.
Kan man gör en undersökning vad ni har för kök under sommarvandringen ?

Själv har jag Trangia 27 med t-sprit.
Vad använder ni ?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Köksval

Till fjälls >1 vecka, 2 personer: MSR Whisperlite

Paddling och vid mer matlagningsinriktade turer: Trangia med gas

Då ingen direkt matlagning är tänkt: Primus Alpine Micro gasbrännare.

Uffe
[Ändrat av Schneeberger 2006-09-02 kl 20:17]

t-27 m sprit om jeg går alene i temperature over 0 gr.C
t-27/25 m msr whisperlite om jeg går flere eller temp kan komme under 0 gr.C

Trangia spritkök.

Har alltid använt mig av Trangia. Är uppväxt med föräldrar som alltid använde Trangia och T-röd. Jag uppskattar tystnaden med Trangiat och det där härliga lågmälda susandet som är det enda ljud som kommer från köket vid användning.

Många fjällvandringar har det blivit och köket har aldrig svikit mig.
--

JetBoil!! Det går så jädra snabbt att det blir mycket tid kvar på dygnet som du kan njuta av tystnaden ändå;-)

Får hålla med flertalet, gas. Jag gick över från trangia och t-sprit till gas för 6-7 år sedan och t-spriten jag hade då står fortfarande kvar oanvänd. Har haft 2 toppmonterade brännare. Nu kör jag med Primus Alpine Micro.

Mvh
Peter P.

bara så enkelt som en varm soppa vid kortrast, tar inte många minuter att smälla ihop med ett toppmonterat gaskök.. Att på en kortrast plocka fram trangia-conteinern, söla med t-dojja, sotiga kastruller gör kortrasten till låååångrast..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips