Solskydd och myggmedel samtidigt?

Om det är mycket sol under dagen och samtidigt mycket mygga.
Hur skyddar ni mot dem samtidigt och vilken medel fungerar tillsammans? Används på ansikte och armar.
 
Jag använder myggA eller djungelolja med solkräm stick SPF 50 från Apoteket. Behöver oftast 50 då jag är så blek :p
Det brukar funka bra.
 
En långärmad skjorta, gillar tunna bambu skjortor svalare än barärmat, keps med skärm myggmedel i nacke och vid öronen.
 
Om det är mycket sol under dagen och samtidigt mycket mygga.
Hur skyddar ni mot dem samtidigt och vilken medel fungerar tillsammans? Används på ansikte och armar.

Om du använder MyggA och andra liknande skydd ska den strykas ovanpå solskyddet. Annars funkar inte myggmedlet. Jag använder myggmedel så lite som möjligt, men ibland är det trevligt att ta till.
 
Ja jag har kommit fram till att heltäckande kläder är det bästa skyddet eftersom det skyddar mot både sol, mygg, bromsar, fästingar och en massa annat. Hatt, skjorta och långbyxor fungerar bra, hatten kan kompletteras med myggnät.
 
Ja jag har kommit fram till att heltäckande kläder är det bästa skyddet eftersom det skyddar mot både sol, mygg, bromsar, fästingar och en massa annat. Hatt, skjorta och långbyxor fungerar bra, hatten kan kompletteras med myggnät.
Håller verkligen med. Var nyss i Lappland med horder av mygg. Var inte tal om att använda myggmedel. Istället se till att man var täckt från topp till tå. Inklusive händerna. Jag vande mig snabbt vid nät för ansiktet och glömde bort det. Märkte det när jag förökte köra gaffeln genom nätet när jag skulle äta.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Om det är mycket sol under dagen och samtidigt mycket mygga.
Hur skyddar ni mot dem samtidigt och vilken medel fungerar tillsammans? Används på ansikte och armar.
När jag var i Canada för en tid sedan fanns det på Army and Navy stores kombinerad solskydd och myggmedel... Mycket praktiskt. Undrar nu om det finns i Sverige 🤔
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...