Solceller till Garmin 500

Hej på er!
Jag skall cykla i Europa nästa år och skall använda mig av en Garmin Edge 500 cykeldator. Jag undrar om någon vet vilka portabla solceller som är bäst för att ladda upp den. Tacksam för alla tips!
Marcus

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Små solpaneler brukar ladda väldigt långsamt. Gillas inte.

Jag har använt en vikbar solpanel av tyg och tunnfilmspaneler vid paddling (Powerfilm 12 V, 5 W). Den fungerar bara till att ladda telefon (via billaddare) och AA-batterier med 12 V-laddare. En iPhone kan dock vara lite kinkig om inte solen är stark. Vissa laddare slutar fungera vid låg effekt, andra börjar pulsa så laddningen tar längre tid men fungerar fortfarande.

Ett alternativ till att ladda telefonen direkt, är att ladda en ”Powerpack” (kolla kjell.com). Då kan man ladda powerpacken på dagtid från solen och ladda telefonen från powerpacken på natten. Sämre verkningsgrad, men smidigare.

power

Har en powermonkey och tycker att den fungerar bra ! Har laddat den även när det har varit mulet så jag är nöjd med den både med pris och prestanda.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips