Solceller till Garmin 500

Hej på er!
Jag skall cykla i Europa nästa år och skall använda mig av en Garmin Edge 500 cykeldator. Jag undrar om någon vet vilka portabla solceller som är bäst för att ladda upp den. Tacksam för alla tips!
Marcus

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Små solpaneler brukar ladda väldigt långsamt. Gillas inte.

Jag har använt en vikbar solpanel av tyg och tunnfilmspaneler vid paddling (Powerfilm 12 V, 5 W). Den fungerar bara till att ladda telefon (via billaddare) och AA-batterier med 12 V-laddare. En iPhone kan dock vara lite kinkig om inte solen är stark. Vissa laddare slutar fungera vid låg effekt, andra börjar pulsa så laddningen tar längre tid men fungerar fortfarande.

Ett alternativ till att ladda telefonen direkt, är att ladda en ”Powerpack” (kolla kjell.com). Då kan man ladda powerpacken på dagtid från solen och ladda telefonen från powerpacken på natten. Sämre verkningsgrad, men smidigare.

power

Har en powermonkey och tycker att den fungerar bra ! Har laddat den även när det har varit mulet så jag är nöjd med den både med pris och prestanda.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips