Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tack för tipset! Har du testat själv? Hur går man tillväga? Behöver den stå ett tag som torrmjölken, innan man använder den. Är den god till grötfrukosten???
Det finns alternativ till vanligt mjölkpulver, jag brukar använda kokosgräddepulver- fast det är nog inte så gott i gröten (eller?) men riktigt bra till matlagning. det finns ju även ersättningsprodukter b la en som heter "rapsy" som liknar mjölk. Det finns på vissa ICA butiker eller går att köpa på nätet på "allergimat.se"
Annars kanske soppa eller nån annan smaksättning kan vara alternativ i gröt.
Lycka till! Eva
Mja, den fungerar. Vanlig torrmjölk är ju inte heller någon större kulinarisk upplevelse. Jag har mest blandat O'boy och liknande på min sojamjölk, och där funkar den OK. Testa hemma vettja!
Ett alternativ är väl välling, men alla gillar inte det heller. Själv envisas jag med välling + müsli.
Sojapannkakor är grymma! Har kört det på varje fjällvandring i flera år nu. Enda problemet är att det går åt så mycket bränsle att steka alla 54 stycken som krävs för att alla ska bli mätta...
Förutom soja och havre så finns det många andra alternativ. I sydeuropa där fler är laktosintoleranta används jordmandel (liknar gräs med underjordiska knölar) och vanlig mandel. Andra recept kan man finna här:
Värt en notering angående Sojamjölet är att en matsked innehåller lika mycket protein som ett kokt ägg. Så man måste inte trassla med köttet till alla måltiderna om man inte vill. Det löser sig lika fint i varm som i kall vätska. Go Greens märke (och en i en brun påse, minns inte märket) har en mer utpräglad nötsmak som skiljer den från andra märken. De flesta märken är bra avfettade idag mot för några år sedan.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer