Sörmlandsleden sträcka 60-56

Hej.

Jag ska nästa vecka gå från Berga vägskäl till Trosa och har lite frågor.

*Heter busshållplatsen Berga vägskäl om man tar bussen från Tumba? sl.se hittar inte hållplatsen.

*Finns det någon bra källa att fylla på vatten på Mörkö (finns ingen på sörmlandsledens lista)? Och är de källor som finns i etappbeskrivningen i bra skick? En hel etapp känns som mycket vatten att släpa.

*Några andra bra tips på tältplatser eller annat fint?

*Hur bra är markeringarna på leden? Klarar man sig på de kartor som finns tillgängliga för medlemmar på hemsidan?

Vänligen

Christoffer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Christoffer,

Lycka till med vandringen. Detta är en del av leden som jag väldigt gärna vill
vandra själv. Så jag och min vandringspolare har kollat en del. Men vi har inte
rekat ordentligt - det känns som om det kan vara långt mellan bra övernattningar
om jag minns rätt.

Rapportera gärna hur det gick och ge egna tips.

Självklart återkommer jag! =D Går på onsdag.

Jag tar med mig tältet så övernattningar blir nog inga problem för mig. Dock har jag fått varningar för vildsvin på Mörkö så jag får kolla runt lite extra. Verkar bli långt mellan källor utmed leden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips