Sörmlandsleden sträcka 60-56

Hej.

Jag ska nästa vecka gå från Berga vägskäl till Trosa och har lite frågor.

*Heter busshållplatsen Berga vägskäl om man tar bussen från Tumba? sl.se hittar inte hållplatsen.

*Finns det någon bra källa att fylla på vatten på Mörkö (finns ingen på sörmlandsledens lista)? Och är de källor som finns i etappbeskrivningen i bra skick? En hel etapp känns som mycket vatten att släpa.

*Några andra bra tips på tältplatser eller annat fint?

*Hur bra är markeringarna på leden? Klarar man sig på de kartor som finns tillgängliga för medlemmar på hemsidan?

Vänligen

Christoffer

Christoffer,

Lycka till med vandringen. Detta är en del av leden som jag väldigt gärna vill
vandra själv. Så jag och min vandringspolare har kollat en del. Men vi har inte
rekat ordentligt - det känns som om det kan vara långt mellan bra övernattningar
om jag minns rätt.

Rapportera gärna hur det gick och ge egna tips.

Självklart återkommer jag! =D Går på onsdag.

Jag tar med mig tältet så övernattningar blir nog inga problem för mig. Dock har jag fått varningar för vildsvin på Mörkö så jag får kolla runt lite extra. Verkar bli långt mellan källor utmed leden.

Aktuellt

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips