Söker "Vildmark" Svealand

Hej

Skulle behöva tips på 3 områden för tältning max 2 timmar från Arlanda.

Man behöver kunna ta sig dit med bil.
Vill att det ska vara så "ostört" som möjligt :)

Hls
Michael

Lunsen i Uppsala, Florarna en bit längre norrut, eller Färnabofjärdens nationalpark.

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.

Joooohoo de visst lika villt o ensamt på bruksleden som i Skrek... De e säääkert!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips