Söker "Vildmark" Svealand

Hej

Skulle behöva tips på 3 områden för tältning max 2 timmar från Arlanda.

Man behöver kunna ta sig dit med bil.
Vill att det ska vara så "ostört" som möjligt :)

Hls
Michael
 
Lunsen i Uppsala, Florarna en bit längre norrut, eller Färnabofjärdens nationalpark.

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
 
Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.
 
Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.

Joooohoo de visst lika villt o ensamt på bruksleden som i Skrek... De e säääkert!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.