Söker "Vildmark" Svealand

Hej

Skulle behöva tips på 3 områden för tältning max 2 timmar från Arlanda.

Man behöver kunna ta sig dit med bil.
Vill att det ska vara så "ostört" som möjligt :)

Hls
Michael

Lunsen i Uppsala, Florarna en bit längre norrut, eller Färnabofjärdens nationalpark.

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk

Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!
Tyckte det var ganska mycket avverkning och nyanlagda - med betoning på anlagda - skogsbilvägar när jag var i Kloten i våras. Södra bruksleden lider av avverkning den med. Längre norrut är bruksleden är mycket bättre, i alla fall på de stäckor jag gått. Med viss vildmarkskänsla, även om det inte är som är vandra i Sarek så hittat man småsjöar helt utan vägar och sommarstugor etc. Sen passerar men även vägar och bebyggelse. Det är trots allt i Svealand.

Joooohoo de visst lika villt o ensamt på bruksleden som i Skrek... De e säääkert!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips