Snöfritt i Tyresta?

Tänkte ge mig ut till Tyresta med omnejd för lite promenad med övernattning. Någon som varit där på sistone? Är det barmark eller har snön stannat kvar på vissa ställen?
 
Har bara varit i ytterkanten i Väster (mellan Svartbäcken och Tyresta By) för en vecka sedan. Hyfsat snöfritt men med snö kvar på skuggiga platser är min bedömning. Och då pratar vi om kanske 5-10cm snö oavsett. Vi har ju heller inte fått någon snömängd att tala om sedan förra helgen, däremot så har regnet vräkt ned flera dagar i veckan. Det borde ju ha minskat på den kvarvarande snön om inte annat.

Däremot ren blankis på vältrampade vinterstigar o grusvägar, exempelvis Bylsjöslingan osv. Håller man sig bredvid de stigarna så är det nog inga större problem.
Jag har inga uppgifter om hur det ser ut i de östra delarna.

Men om du ringer Tyresta så kan du säkert få säkrare besked än mina veckogamla uppgifter. :) Snö eller inte, Tyresta är en vacker plats.
 
Jag gav mig ut ändå lördag till söndag. Det var egentligen snö jag ville åt för att testa om det blev kallt under mitt nya liggunderlag. Hittade ingen snö att ligga på på de (för tältning) tillåtna platserna jag passerade men det blev ändå en väldigt fin tur. speciellt imorse:
 

Bilagor

  • IMG_0308 2.jpg
    IMG_0308 2.jpg
    101.4 KB · Visningar: 394
Jag gav mig ut ändå lördag till söndag. Det var egentligen snö jag ville åt för att testa om det blev kallt under mitt nya liggunderlag. Hittade ingen snö att ligga på på de (för tältning) tillåtna platserna jag passerade men det blev ändå en väldigt fin tur. speciellt imorse:

Tältade du vid Årsjön?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...