Slang till KAP-Arctik kök

Jag har ett KAP kök, ca 26 år gammalt, men nu har den textilomspunna slangen börjat läcka , är det någon som vet var man kan köpa en liten bit sådan slang, så kan det hålla i 26 år till, ett fantastiskt kök, fungerar i alla lägen , jag bor utanför Malmö

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stefan,
precis som sagts - det var bränsleslang till VW 1200 - 1300 som Gunnar Finn använde till sina KAP-Arctic -kök. Om du kontaktar någon inom fordonshistorik-branchen där nere så kan de säkert få fram en lagom bit åt dig. Slangen finns fortfarande att få för de som är originalfanatiska...
/Odd

Hrm, att till en gammal pryl hänvisa reserdel från en annan jämngammal pryl känns lite sådär.

Vore det inte bättre att hävnisa till någon modern slang som funkar?

Eller finns det någon gigantiskt lager av VW-slangar (som inte påverkats negativt av ålder) kvar där de säljs för rimliga pengar?

Men kul att lära sig historien bakom slangen.

/Patrik

Jag har ett KAP kök, ca 26 år gammalt, men nu har den textilomspunna slangen börjat läcka , är det någon som vet var man kan köpa en liten bit sådan slang, så kan det hålla i 26 år till, ett fantastiskt kök, fungerar i alla lägen , jag bor utanför Malmö
Jag fick leta ett tag men här är den slang jag köpte till mitt Kap. Funkar fint.

//J

Precis - Det där är nog den slangen som volkswagenrenoverarna brukar använda
nuförtiden. - Ser "rätt" ut för originalfanatikerna - och Patrik:
Det är inte NOS [New Old Stock] från urtida dåtiden, utan av nutida tillverkning...
Borde funka perfekt till en Arctic-renovering. Köp en som är mer än 40-45 cm lång!
/Odd

Senast ändrad:
Jag har köpt ett par gånger. Första gången var det en bränsleslang på bensinmack andra gången hos Kuntze & Co i Västberga.

Thure

Precis - Det där är nog den slangen som volkswagenrenoverarna brukar använda
nuförtiden. - Ser "rätt" ut för originalfanatikerna - och Patrik:
Det är inte NOS [New Old Stock] från urtida dåtiden, utan av nutida tillverkning...
Borde funka perfekt till en Arctic-renovering. Köp en som är mer än 40-45 cm lång!
/Odd
Då är det såklart en bra rekommendation men är markanden verkligen så stor, jag ser inte många gamla VWs på vägarna, inte ens på bilträffar, även om jag har en kollega som kör en gammal kharman-ghia.

/Patrik

Bilagor

• F74EEC5E-E8D2-493F-9359-6F8653A4E33E.jpeg
    F74EEC5E-E8D2-493F-9359-6F8653A4E33E.jpeg
    1 MB · Visningar: 100
om den håller i 26 år återstår att se min orginal är nog nära 40 år och endast kapad lite i ändar och åter monterad och håller tryck.
Inte använd mycket men varit fotogen i slang nära hela tiden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips