Skolan för Inlines-nyborjare?

Jag vill lära mig snabbt att åka inlines. Jag har åkt vanliga skriskor om det är liknande.Finns någon förening eller korser att lära sig? Jag är inte så ung(42) men vill åka !
Mila

Hej!

Tveksam om det finns inline kurser. Mitt tips: Leta upp en stor yta, t.ex. en parkeringsplats (utan alltför manga bilar), sätt pa dig alla skydd du har. Ta med dig nagon kompis som stöd och börja med att lära dig bromsa med bromsklossen. När du lärt dig bromsa kan du succesivt lära dig att aka framat ocksa :). När du känner dig tillräckligt säker kan du sa smatt börja aka pa cykelvägar. Det gar faktiskt ganska snabbt att lära sig.

Lycka till!

/stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kunde jag, så...

Inte har jag åkt mycket vanliga skridskor (har inte haft några på 25 år), men att börja åka inlines var ingen konst.
Jag har inte ens åkt omkull ordentligt ännu. Men skydd för huvud, armbågar, handleder och knän, samt en rejäl kudde på baken, är att rekommendera. Speciellt i början.
Vänta ett tag innan du kör med vanlig skridskodräkt (catsuit)...

Anders

Även Friskis & Svettis i Stockholm har kurser. Nästa tillfälle blir den 28: e maj. Kostar bara 100:- för medlemmar, och lite mer för övriga.
pelle

Kan du åka skridskor så kan du förmodligen åka inlines oxå. Jag började nu i våras och har inte varit i näheten av att vurpa. Ända böket är väl bromssträckan, ha framförhållning. Är föresten 40 själv så du kan inte skylla på åldern ;o)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips