Skolan för Inlines-nyborjare?

Jag vill lära mig snabbt att åka inlines. Jag har åkt vanliga skriskor om det är liknande.Finns någon förening eller korser att lära sig? Jag är inte så ung(42) men vill åka !
Mila

Hej!

Tveksam om det finns inline kurser. Mitt tips: Leta upp en stor yta, t.ex. en parkeringsplats (utan alltför manga bilar), sätt pa dig alla skydd du har. Ta med dig nagon kompis som stöd och börja med att lära dig bromsa med bromsklossen. När du lärt dig bromsa kan du succesivt lära dig att aka framat ocksa :). När du känner dig tillräckligt säker kan du sa smatt börja aka pa cykelvägar. Det gar faktiskt ganska snabbt att lära sig.

Lycka till!

/stefan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kunde jag, så...

Inte har jag åkt mycket vanliga skridskor (har inte haft några på 25 år), men att börja åka inlines var ingen konst.
Jag har inte ens åkt omkull ordentligt ännu. Men skydd för huvud, armbågar, handleder och knän, samt en rejäl kudde på baken, är att rekommendera. Speciellt i början.
Vänta ett tag innan du kör med vanlig skridskodräkt (catsuit)...

Anders

Även Friskis & Svettis i Stockholm har kurser. Nästa tillfälle blir den 28: e maj. Kostar bara 100:- för medlemmar, och lite mer för övriga.
pelle

Kan du åka skridskor så kan du förmodligen åka inlines oxå. Jag började nu i våras och har inte varit i näheten av att vurpa. Ända böket är väl bromssträckan, ha framförhållning. Är föresten 40 själv så du kan inte skylla på åldern ;o)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips