Sköna rollar

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
När jag var på en mässa i Örnsköldsvik för 2 år sedan var en som visade hur man rollade med händerna knäppta bakom ryggen (med reservation för minnesfel för sånt händer, men då är det bra med digitalkamera).

Men jag förstod inte hur han bar sig åt.

Per

Bilagor

• Roll IMG_0011.jpg
    Roll IMG_0011.jpg
    80.2 KB · Visningar: 524
Jag blir lite fundersam över en del av rollarna, framför allt de i videon med Bengt. Det ser ut som om han utnyttjar momentum av svängen när han rullar runt. Han är onekligen duktig, men kan han göra de här rollarna om han ligger upp och ned en stund innan han gör rollen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips