Skjorta till vandring

Jag har kört Dressamns finskjortor - dom håller hur bra som helst på alla sätt.

Det är tunna skjortor men dom är helt funkis

Jag vil efterlysa en sak: FINNS det verkligen inte skjortor gjorda för friluftsliv som har såpass breda ärmar att man kan rulla upp ärmarna utan att de sitter tight över ärmen där den är upprullad

Observera att jag är varken fet eller muskulös utan har normala armtjocklek, men även skjortor som är gjorda för att rulla upp som har knappar för att fästa sitter jättetrångt över överarmen. Det vore jätteskönt om de även när de var upprullade hade en luftficka så att det kom in svalkande vind
Skulle nästan behöva nån sorts bälg-ärmar på skjortan, nån sorts "puffy shirt". Förstår nån vad jag menar? Finns det?

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
ITAB har Safaeiskjortor. Försvarets M59 i grönt och civilförsvarets motsvarande ljusblå är utmärkta.

Thure

Jag köpte en skjorta på H&M med 60-40 polyester/bomull. Satt skönt och bra, 149:-. Jag är dock nybörjare inom friluftslivet men denna blandningen har jag sett en hel del rekommendera!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips