Skjorta till vandring

Jag har kört Dressamns finskjortor - dom håller hur bra som helst på alla sätt.

Det är tunna skjortor men dom är helt funkis

Jag vil efterlysa en sak: FINNS det verkligen inte skjortor gjorda för friluftsliv som har såpass breda ärmar att man kan rulla upp ärmarna utan att de sitter tight över ärmen där den är upprullad

Observera att jag är varken fet eller muskulös utan har normala armtjocklek, men även skjortor som är gjorda för att rulla upp som har knappar för att fästa sitter jättetrångt över överarmen. Det vore jätteskönt om de även när de var upprullade hade en luftficka så att det kom in svalkande vind
Skulle nästan behöva nån sorts bälg-ärmar på skjortan, nån sorts "puffy shirt". Förstår nån vad jag menar? Finns det?

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
ITAB har Safaeiskjortor. Försvarets M59 i grönt och civilförsvarets motsvarande ljusblå är utmärkta.

Thure

Jag köpte en skjorta på H&M med 60-40 polyester/bomull. Satt skönt och bra, 149:-. Jag är dock nybörjare inom friluftslivet men denna blandningen har jag sett en hel del rekommendera!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips