Skitgrisar till barn

Någon mer som är trött på detta väder, kan det aldrig bli vinter. Ungarna ser ut som lergubbar när de kommer hem från skolan. Vet inte vad man skall sätta på dem för ytterkläder så att de håller sig någorlunda rena. Längtar efter snö.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Håller med *suck* hallen är full med sand från barn, hund och barnvagn.
Köpte som tur var en grön cammo-mönstrad overall, hade vi valt den rosa hade den nog sett skitigare ut.
I morgon ska vi ha lucia utomhus, undra om lucialinnet kommer att vara vitt eller... mörkvitt.

/Ulf

Får mig att minnas när jag var liten. Det fanns en av dessa rabatter med buskari på området, och massor med barn i kvarteret. När det regnade som värst förvandlades rabatterna till lervälling, dvs perfekt lekplats. Man lerade ner sig totalt. Minns hur mamma kom en gång och bar hem mig, och spolade av mig i badkaret med ytterkläderna på.

Nordesjö; sa:
Kan man inte som förälder få släppa lite på kraven att allt ska vara så jäkla rent?
Håller med, jag tror mer på att lära dem att ta på sig galonbyxor när de ska ut och att ta av skitiga kläder utanför dörren. Bra jackor och overaller ska torkar över natten om de tvättas på kvällen. Smärre fläckar borstar vi bort och så får han han en lätt lortig jacka/overall någon dag.
Samma regler gäller för övrigt när vi vuxna har lerat ner sig i samband med MTB-lek. :)

Borste

Brukar ha en diskborste vid regnvattentunnan, tar bort den värsta smutsen från stövlar och nedre delen av byxorna. Skotorken går för högtryck varje e.m/kväll. Alla hoppas vi nog på kallare (och renare) väder. Håll ut!

Vi kör

med galonisar till åtta och nioåringen. Funkar alldeles utmärkt och de håller sig någorlunda torra och rena. Galonisarna är ju bara att spola av.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips