Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som har vandrat Skåneleden(Skrylle-slingan)runt?
Har hört både ock om denna rundslinga...Tänkt ta den som en dagstur.Tacksam för svar,både ris o ros!!
Håller inte med Klager om att Genarp-Skrylle skulle vara så mycket bättre, snarare tvärtom eftersom den sträckan innehåller lite asfaltväg :-(. Dock är vandringen på Romeleåsen trevlig.
Själv tycker jag "Skrylle-slingan" (skrylle-knivsåsen-tornahällestad) är trevlig och varierad, i alla fall då man lämnat Skrylles motionsspåren bakom sig.
En annan trevlig närliggande slinga på skåneleden är den som går runt Häckeberga-sjön, dock något längre. (27km?)
Håller med Anders262, gå gärna Skrylleslingan. När man lämnat motionsspåren i Skrylle blir turen mycket trevlig. Den lämpar sig väl för en dagstur. Finns många trevliga platser där man kan luncha och fika.
Jag tänkte själv vandra samma sträcka, kanske fortsätta till Rommelestugan eller liknande o övernatta på vägen.. Skall iväg ensam, tänkte testa en ny ryggsäck, så har du lust så kan vi slå följe...
Någon som har vandrat Skåneleden(Skrylle-slingan)runt?
Har hört både ock om denna rundslinga...Tänkt ta den som en dagstur.Tacksam för svar,både ris o ros!!
Har vandrat mycket i trakten av Skrylle - Romeleåsen. Är mycket fin natur och faktiskt en del stigningar. Dock är kanske slingan Skrylle något kort för en rejäl dagsvandring, men det beror förstås på hur långt man vill gå...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...