[Skåne] Gissa bilden!

Bilden är tagen tvärs över en känd dal, namnet på dalen tack!
 

Bilagor

  • DSC_4472.jpg
    DSC_4472.jpg
    36.5 KB · Visningar: 459
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Då tar jag och skickar en bild med lite frågor:
Var är bilden tagen?
Vad tillverkas på fabriken en bit bort i bild och vad heter personen på förpackningen som kommer ur fabriken?

Bonuspoäng om fotografens plats kan preciseras i sådan detalj som etablisemangets namn.

/Patrik
 

Bilagor

  • DSC_0286[1].jpg
    DSC_0286[1].jpg
    45.2 KB · Visningar: 451

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Då tar jag och skickar en bild med lite frågor:
Var är bilden tagen?
Vad tillverkas på fabriken en bit bort i bild och vad heter personen på förpackningen som kommer ur fabriken?

Bonuspoäng om fotografens plats kan preciseras i sådan detalj som etablisemangets namn.

/Patrik

Min kära herre befinner sig i Åhus, och blickar ut över Helge å och spritkyrkan, där man tillverkar Absolut Vodka! Herren på flaskan är brännvinskungen L O Smith.

Etablisemanget där bilden är tagen gissar jag på Handelsbaren..
 
Min kära herre befinner sig i Åhus, och blickar ut över Helge å och spritkyrkan, där man tillverkar Absolut Vodka! Herren på flaskan är brännvinskungen L O Smith.

Etablisemanget där bilden är tagen gissar jag på Handelsbaren..

Helt korrekt sånär som på fotografens plats som jag satte som bonusfråga just därför - det var Äspets rökeri som ju ligger granne med handelsbaren. Men rätt nog och tråden är din.

Lite kuriosa om absolut vodka - all absolut som säljs i världen tillverkas här - råspriten i Nöbbelöv, som i folkmun vitsigt kallas Nubbelöv och sedan förfinas och smaksätts i fabriken i Åhus hamn. I motsats till många andra stora spritmärken som licenstillverkar på olika håll i världen så görs all absolut i denna fabriken och exporteras härifrån. Ägs numera av franskt företag.

/Patrik, som igår badade i stora, härliga men underströmsfarliga vågor lite längre söderut vid Juleboda, helt märkligt varmt i vattnet på Skånes ostkust - det brukar ju vara ishavet med omkring 15 grader men en bra bit över 20 nu
 
En riktig skånsk pärla, både Åhus och fabriken och dess innehåll. Har spenderat många midsommarluncher, som en liten tradition vi haft ett tag, på den blåa pråmen bakom fiskebåten!
Härligt att se det på bild, så här när sommaren börjar rundas av, i alla fall semestern..

Ska inte bli för sentimental.

Slänger upp en bild direkt!

Var är bilden tagen och vad heter naturreservatet vi befinner oss i?
 

Bilagor

  • IMG_1659.jpg
    IMG_1659.jpg
    31.2 KB · Visningar: 424

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.