[Skåne] Gissa bilden!

Känns lite"overkill" just nu:( det jag menar att hur pass nogrann måste man vara egentligen????
Annars så är denna tråden superb för oss Skåningar.

/Nicklas
 
Tja noggranhet är givetvis en fråga för deltagarna......på skalan Öresundsbron--gropen/stenen (som det ju oftast är på orienteringar) var bör vi lägga oss?
Utan orienteringskunnskaper lär vi ju inte hitta till smultronställena eller vaden på direkten......Vad säger ni andra här?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tja noggranhet är givetvis en fråga för deltagarna......på skalan Öresundsbron--gropen/stenen (som det ju oftast är på orienteringar) var bör vi lägga oss?
Utan orienteringskunnskaper lär vi ju inte hitta till smultronställena eller vaden på direkten......Vad säger ni andra här?

Jag har inget emot att man skall leta upp den exakta platsen. Så får det gärna vara.
Däremot så anser jag att frågan och ledtrådarna skall vara tydlig och i detta fallet så har det varit lite väl luddigt, Johan. Därför har jag heller inte varit så flitig i detta fallet. ;)
//Peter
 
Tack för rejält svar Peter.
Thure var närmast, Grattis.

Fotopunkten var på Väg 9 Ö skiljet Väg 9-101, Den första blir det, väg 1 blir den sydligaste.
I östlig längd 13°038.400'

Målet var huset på bilden, brunt, vitt med blankt tak. I gruppen av tak skymtar 6 tak. (Härnere är många hus vinkelbyggda ihop med stallet) Det bortesta ligger rejält norr om på ömse sidor om vägen, taken till höger ligger söder om. Målhuset ligger på
N 55º 25.638' , E 013º 38.807'.

Jag tar på mig luddigheten och skall försöka bättra mig.

Dax för nästa bild.......
 
Nästa bild

blir inte från undertecknad jag har inte flera lämpliga Skånebilder på lager.

Så fritt fram för alla att bidra.

Thure
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag bjuder på en liten eniro-bild i väntan på en riktig.

Vad heter det lilla skogspartiet?
 

Bilagor

  • inte_fuska.JPG
    inte_fuska.JPG
    71.3 KB · Visningar: 312
Utan att ha hittat någon flygbild eller karta som stämmer 100% så gissar jag att du stått på väg 9 strax väster om Svarte och fotograferat i nordostlig riktning.

Thure

Tja noggranhet är givetvis en fråga för deltagarna......på skalan Öresundsbron--gropen/stenen (som det ju oftast är på orienteringar) var bör vi lägga oss?
Utan orienteringskunnskaper lär vi ju inte hitta till smultronställena eller vaden på direkten......Vad säger ni andra här?
Vi säger att thureb:s svar var kanoners (och undrar samtidigt hur thure kan ha så ofattbart god kännedom om skånes geografi). Bilden ÄR ju tagen strax väster om Svarte.

Ledtrådarna måste vi däremot gnällanmärka på... Det är grovt vilseledande att kalla korset 101-9 för viktig vägkorsning. Det fick mig att utesluta Mossbystrand. Äran gick mig förlustig!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.