[Skåne] Gissa bilden!

Tillbaka till vattnet..

.. bilden tagen i slutet av oktober -08, vilket kan ha en viss betydelse *L*
 

Bilagor

  • IMG_2084.JPG
    IMG_2084.JPG
    203.3 KB · Visningar: 385
Jasså, har de namn? Inte på mina kartor iaf, men den jag tänker på ligger vid bilvägens slut, den ligger närmst mossen, längst söderut och närmst motorvägen.
 
Jag skulle vilja tipsa skånepågen om att kika på googlemaps satellitkartor. Där syns att de två dammarna, från bl a gröna kartan, har blivit tre. En har dessutom fått en ny ö.
 
Jag skulle vilja tipsa skånepågen om att kika på googlemaps satellitkartor. Där syns att de två dammarna, från bl a gröna kartan, har blivit tre. En har dessutom fått en ny ö.

googlemaps är bra men tillför inget i det här fallet. alla dammarna är fortfarande utan namn och det syns inte vilken/vilka som inte fanns tidigare. Och 2 av dem har öar, svårt att se vilken som fått en ny ö.
Jag tycker nog att "dammen vid vägens slut" visar vilken av dem det är jag tänker på. Om det sen är rätt damm är en annan femma...
 
Nej fast ja *L*

googlemaps är bra men tillför inget i det här fallet. alla dammarna är fortfarande utan namn och det syns inte vilken/vilka som inte fanns tidigare. Och 2 av dem har öar, svårt att se vilken som fått en ny ö.
Jag tycker nog att "dammen vid vägens slut" visar vilken av dem det är jag tänker på. Om det sen är rätt damm är en annan femma...

det é det inte, men känns som att du får bollen ändå :)

Sjön i mitten heter Badsjön, den södraste som ligger närmast motorvägen heter Fågelsjön. 3 dammar har det varit de senaste 4 åren, så det borde ju inte va ngn nyhet.

Att jag skrev datum var f att de håller på att gräva om runt hela travbanan som ligger runt den sista & norraste dammen, & sandhögarna varierar i storlek & antal allteftersom.

Bilväg finns ju iofs på flera ställen, beroende på om du kör in från kustvägen el om du kör in från brukshundsklubben. Så här såg det ut i söndags, fr andra hållet :)
 

Bilagor

  • IMG_2358.JPG
    IMG_2358.JPG
    193.7 KB · Visningar: 301
http://www.bankemo.se/bilder/utsikt2.jpg

Då tar vi en ny bild. Ni är riktigt duktiga på att hitta rätt direkt så här kommer en lite svårare bild, ev kommer en liten ledtråd senare.
Happy hunting!
/Per
utsikt2.jpg
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.