[Skåne] Gissa bilden!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Österlen?

Nix, kolla utsikten & höjden.
Sen om man råkar ha lite koll på vilka träd som syns i bilden så ger det ytterligare ledning..

// I-a
Ang höjd så tror jag mer på Österlen någonstans, norr Simrishamn kanske men dock inget ställe jag känner igen från Ravlunda skjutfält.

/Patrik
 
Det finns ett arboretum på i närheten av Stenshuvud men jag kommer inte ihåg hur det ser ut. Var där på 80-talet... Kan vara troligt att de odlar blodsbok och ginko där. Om det är på Stenshuvud så är bilden tagen i Hälleviks arboretum

/Stellan
 
Det finns ett arboretum på i närheten av Stenshuvud men jag kommer inte ihåg hur det ser ut. Var där på 80-talet... Kan vara troligt att de odlar blodsbok och ginko där. Om det är på Stenshuvud så är bilden tagen i Hälleviks arboretum

/Stellan

Hällevik nej, men det é ett väldigt fint arboretum..

Det é heller inte en blodbok t höger, utan en japansk lönn, stor sådan.

Ytterligare tips é att titta i bildens framkant..

// I-a
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Annons

hej alla gissa bilden besökare!

512.jpg


Vad denna byggnad heter och var den ligger får ni reda på under söndagens kulturvandring i Helsingborg den 16:e januari.

Besök tråden för dagstur vandring med grillning i skåne http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=53425, svara ej här.

Tack för din uppmärksamhet, åter till ursprungliga tävlingen...
 
hej alla gissa bilden besökare!

Vad denna byggnad heter och var den ligger får ni reda på under söndagens kulturvandring i Helsingborg den 16:e januari.

Besök tråden för dagstur vandring med grillning i skåne http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=53425, svara ej här.

Tack för din uppmärksamhet, åter till ursprungliga tävlingen...

URSÄKTA men det var en rätt brutal trådkapning, inte uppskattat, & förbannat otrevligt enligt min mening!!

// I-a
 
tror jag att det är...

Visst é det Norrviken, fotot é taget m Villa Abelin i ryggen & utsikt ner över japanska dalen ut mot havet.. I förgrunden ginkgo & buxbomshäck, t höger en japansk blodlönn följt av en fantastisk katsura.
Kullen é ett naturreservat, i sådana får endast inhemska arter finnas, så klippta häckar samt alla träd i bilden utom vresboken (man ser ej stammen i bilden) får ej förekomma där.

Lämnar över t ricjoh, scenen é din ;)
// I-a
 
Norrviken är fint. Jag har inte varit där på jättelänge, men längtar dit nu när man tänker på det...

Var är denna bild tagen?
 

Bilagor

  • bilder 2008 09 14 016.jpg
    bilder 2008 09 14 016.jpg
    46.5 KB · Visningar: 387

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.