[Skåne] Gissa bilden!

Peter jag trodde du kunde terrängbenämningar eller är allt glömt och förlåtit?
Räls och Tåg brukar gå i riktningar och ha stationer till mål....

Du kunde ju även skrivit kommer från höger och försvinner till vänster.........;)

Peter jag trodde du kunde terrängbenämningar eller är allt glömt och förlåtit?
Räls och Tåg brukar gå i riktningar och ha stationer till mål....

Du kunde ju även skrivit kommer från höger och försvinner till vänster.........;)

Om man ska vara kinkig så är det ju så :)
Jag avsåg tågen, inte spåren fast jag inser nu att jag skrev lite konstigt.
//Peter

Tjörnarp

kanske. Tågen bör hur som helst gå mot sydväst eftersom SJ har vänstertrafik. Om det är Tjörnarp så går det en del av Skåndeleden Nord till Sydleden parallellt med södra stambanan och ett par kilometer mot nordväst.

Thure

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Spåren

förefaller med tidsledtråden att gå i VNV riktning in i bilden. Därmed väntar kvinnan på ett tåg i OSO riktning.

Står hon på Klippans station? Ås till Ås leden går en bit söder om Klippan. Kanske 3 km från Klippans station.

Thure

PS Logiskt blir det lättare att gissa vidare när allt är fel än när man har delvis rätt.

förefaller med tidsledtråden att gå i VNV riktning in i bilden. Därmed väntar kvinnan på ett tåg i OSO riktning.

Står hon på Klippans station? Ås till Ås leden går en bit söder om Klippan. Kanske 3 km från Klippans station.

Thure

PS Logiskt blir det lättare att gissa vidare när allt är fel än när man har delvis rätt.

Fel station, rätt riktning, fel led, fel järnväg.......men ett rätt så långt.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.