Skalbyxor

Någon som kan rekommendera ett par grymma skalbyxkor som kan användas både till skidåkning (utför) och klättring. och kanske även som regn byxor vid riktigt dåligt fjällväder.?

JW

Haglöfs L.I.M

Har använt Haglöfs L.I.M byxor i ett par år. Funkar kanonbra, kanske något låga i midjan om man vill åka utförs. Inga fickor ivägen och i trelagers G-tex. Vet dock inte om Haglöfs fortfarande tillverkar dem.

du Per W

jag såg dig nog på biblioteket igår i Umeå, du verkar ha enbart Klättermusenprylar: ryggsäck och jacka iallafall....storebror ser dig :)

MVH Mats

Jomenvisst

Jovisst var det jag alltid. Hur förstod du att det var jag? :)

Jag såg allt dig med i din Marmotjacka och lite smånördiga Newline-kepa =)

Mvh Per

Arcteryx Beta lt

Mycket bra passform finns även i lång storlekar och väger dessutom extremt lite. Inget onödigt tjafs bara ett par skalbyxor.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Håller Goretexen?

Man vill ju inte få en stor reva i sina svindyra brallor vid första åket..

sen så är låg midja inget bra... har en kort jacka så det funkar ju inte.

mer förslag.. hur är marmots.??

jw

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips