Skalbyxor med dragkedjor på sidan

Jag är på jakt efter ett par skalbyxor med så långa dragkedjor på byxbenen att byxorna kan tas av/på med kängorna kvar på fötterna. Låg vikt är viktigt för mig, men de ska ändå ha hög vattenpelare. Dessa byxor passade mina behov alldeles utmärkt, tyvärr verkar de vara slutsålda överallt. https://www.outnorth.se/norrona/bitihorn-dri1-pants-w
Ni som använder liknande typ av skalbyxor får gärna berätta det och hur ni upplever just den modellen.
 
Jag har haft dessa i 3 år nu tror jag, inte fått några synliga skador, har kängkrok och man kliver lätt i dom med fullhöga lundhags utan problem. Bonus för att det även finns knappar längs hela sidan så man kan anpassa ventilation.

 
Jag har haft dessa i 3 år nu tror jag, inte fått några synliga skador, har kängkrok och man kliver lätt i dom med fullhöga lundhags utan problem. Bonus för att det även finns knappar längs hela sidan så man kan anpassa ventilation.

Stort tack för det tipset! Det verkar definitivt vara en byxa med de krav jag söker!!
 
Marmot PreCip Full Zip kan vara ett alternativ. Regnbyxor brukar slitas ganska hårt så bättre ha råd att byta om de ger upp än att lägga för mycket pengar på för dyra skalbyxor.
 
Marmot PreCip Full Zip kan vara ett alternativ. Regnbyxor brukar slitas ganska hårt så bättre ha råd att byta om de ger upp än att lägga för mycket pengar på för dyra skalbyxor.
Stort tack för tipset! Byxan du nämner är mycket billig, men dess vattenpelare är bara hälften så hög som Stellar Equipment-byxorna som tidigare nämnts i tråden, dvs 10.000 mm. Berätta gärna hur du upplever Marmotbyxornas vattentålighet.
 
Jag är inne på mitt tredje par PreCip Full Zip och jag är nöjd. Förutom vid nederbörd har jag använt dem som vindbyxa på vinterfjället men framförallt som överdragsbyxa vid cykling till o från arbete. Det sistnämnda är nog dess svaga punkt, nötningen mot cykelsadeln. De laminerar i baken men för övrigt har de fungerat bra. Mitt senaste par har inte laminerat på sex år då jag numera är pensionär och kan välja mina tillfällen på cykel!
LasseÅ
 
Jag är inne på mitt tredje par PreCip Full Zip och jag är nöjd. Förutom vid nederbörd har jag använt dem som vindbyxa på vinterfjället men framförallt som överdragsbyxa vid cykling till o från arbete. Det sistnämnda är nog dess svaga punkt, nötningen mot cykelsadeln. De laminerar i baken men för övrigt har de fungerat bra. Mitt senaste par har inte laminerat på sex år då jag numera är pensionär och kan välja mina tillfällen på cykel!
LasseÅ
Stort tack för ditt inlägg! Du upplever ingen bristande grad av vattentäthet med dessa byxor?
 
Jag riktar ett stort tack till samtliga som kommit med tips i denna tråd. Efter moget övervägande har jag beslutat att köpa Marmotbyxorna.
 
Jag köpte PreCip Full Zip i fjor, och var lite besviken på att det inte finns någon åtsnörning i midjan som det finns på modellen utan långa blixtlås. De sitter lite slappt i midjan, och kan kasa ner.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Carolientje Skalbyxor för tjejer med långa ben Kläder 3
Tulaaras Skalbyxor Kläder 6
anejon Skalbyxor för oss med långa ben! Kläder 8
Tannjel Skalbyxor, Tierra ROND PANT Kläder 0
Eriks-alla Skalbyxor med förstärkningar för knän och rumpa Kläder 5
Jmhe Hängslen till skalbyxor Kläder 11
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
nya_jope Skalbyxor för olika tillfällen Kläder 9
frida_n Dunbyxor/ mellanlager under skalbyxor Kläder 8
G.S Lätta&tåliga skalbyxor med fullzip Kläder 13
sagoskog Skalbyxor med hängslen Kläder 9
kälkåkarn Ha under skalbyxor när det är kallt Kläder 6
lilla kråkan Bra skalbyxor för dam? Kläder 3
Årebo dagens design på skalbyxor Kläder 5
action2 ITABs skalbyxor Kläder 6
Schneeberger Skalbyxor för vinterbruk? Kläder 22
prylManne Skalbyxor..Billiga eller dyra? Kläder 14
rodani Stadiums EVEREST skalbyxor? Kläder 1
MLind Synpunkter på Haglöfs XCR skalbyxor Kläder 0
Ix Skalbyxor till alpinklättring Kläder 8
grenyg Var hitta skalbyxor i stl C150!? Kläder 5
Mathew Skalbyxor i eVent??? Kläder 2
Avslut090305 Skalbyxor m. dragkedja? Kläder 1
Macaco Alternativa skalbyxor før vinterbruk Kläder 13
IslandTraveller Skalbyxor med bajslucka Kläder 4
xochitl Längden på mina skalbyxor Kläder 8
jan_banan Tåliga skalbyxor Kläder 2
MZS Skalbyxor Mountain Equipment Kläder 3
Avslutatmedlemskapx Skalbyxor Kläder 2
zeilon Skalbyxor Kläder 8
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
Skalbyxor, Tenson?? Kläder 9
nicko_ Bra regnbyxor med dragkedjor vid bensluten Kläder 6
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
eribur mina dragkedjor går sönder.. Kläder 17
fellmann Dragkedjor Kläder 6
JohJuhlin Klättermusen Dragkedjor! Kläder 4
andy69 Dragkedjor... Kläder 13
Angelica R Skaljacka -laminerade dragkedjor utan vindslå=problem? Kläder 13
Henriko Ullfrottés dragkedjor Kläder 2
sandwichman Arcteryxjackornas dragkedjor Kläder 4
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Livetiskuggan På huvudet Kläder 31
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
UN8 Garderob för fjället/skogen - Prio på hållbarhet och ej märken Kläder 34

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.