Dunbyxor/ mellanlager under skalbyxor

Hej! Har ett par skalbyxor som är toppen men skulle vilja ha ett par dunbyxor (typ som den tunna dunjacka som jag har under skaljackan när det är kallt) eller liknande i syntetfoder som jag kan ha under dessa då man t ex ska sitta och fiska på en sjö eller annan liknande aktivitet. Vill alltså ha några som är ganska mjuka och smidiga om ni förstår vad jag menar, hade t ex tänkt att även ha dem i sovsäcken vid vintertältning då jag är väldigt frusen av mig :)

Någon som har något tips?
 
Isolerbyxor är annars praktiskt att ta på sig utanpå när man blir mera statisk. Komarocken Värmejacka 90 har ett par byxor med hellånga blixtlås, dvs byxan kan delas i en fram och bakdel.
Finns säkert på någon surpulusbod, rekommenderas.
 
Haglöfs Barrier Pant, liknar de byxor jag har själv, de är inte jätte varma.

Western Mountaineering Flight Pant, jag skulle definitivt välja dun om du vill ha varmare byxor att sitta still i.
Polska Roberts har ett antal dunbyxor att välja mellan och du kan få dem skräddarsydda till rätt storlek, längd etc.

Appappapp! Enligt konsumentverket så kräver 'skräddarsytt' minst två provningar. Du menar måttbeställda.

/Språkpolisen

M90 värmebyxan är på tok för osmidig för något annat än stationär posttjänst. Dessutom tunga. I övrigt är jag nöjd med mina lånkar i fiberpäls, men jag fryser nästan aldrig om benen.
 
Dobsom täckbyxor, 400 pix på intersport. Perfekt som överdrags/förstärkningsplagg. I sin enkelhet det bästa som finns,,, hellånga dragkedjor.

Eller

Fiberpälsbyxor. Finns tjocka på ITAB
 
Jag får lägga en röst för Värmebyxa M/90. Visst, gröna (eller jag menar tunga, men det är ju samma sak ;) ), men de är varma, går högt på kroppen för att slippa läckage, och går nog att få tag på hyfsat billigt.

Själv råkade jag hitta ett par syntetfodrade byxor med hellånga dragkedjor i sidorna på Stadium helt av en slump, och för 300 kr tänkte jag kort sagt "skit samma" och köpte. Jag har inte använt dom mycket, men dom gör sitt jobb.

Sen kan man såklart lägga mer pengar och få mjukare, mysigare, dunfyllda, snyggdesignade märkesgrejer, men sånna har jag inga erfarenheter av.
 
De där stadiumbyxorna funkar hyfsat. Hellånga/långa dragkedjor ska de vara så det blir lätta att sätta på med kängor på. Lättare finns som sagt, men för mig är det så sällsynt att jag använder dem så det är inte värt investeringen.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Kan varm rekomendera Klättermusens heidrun eller vad dom nu heter grymt varma i förhållande till vikten och väldig smidiga att ha under skalbyxorna. Å lätta att ta av och på utan att behöva ta av varken kängor eller byxxor.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
majjen Dunbyxor Kläder 7
nderson Tips mellanlager Kläder 17
Wibrån Fleece/mellanlager-tröja med 2-vägs dragkedja Kläder 5
TheDude Hjälp vid val av mellanlager... Kläder 10
petho Mellanlager med utsida som inte noppar Kläder 7
myrddraal Mellanlager dun eller fleece? Kläder 23
MrStrumpan Hjälp välja Tröja / Jacka (mellanlager) Kläder 13
StefanP- windbreaker fleece vs vanlig fleece som mellanlager? Kläder 17
kungsleden bas- mellanlager Kläder 8
tango Jacka under ryggsäck: olika mtrl fram och bak? Kläder 19
Gråbuse Elektrisk värmekälla/värmeslingor under jackan? Kläder 6
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9
camoscio Skor som pajar under turen. Kläder 17
Tobias.H Hur ser ert klädsystem ut för fjällen under sommaren? Kläder 32
Viktorious Ont under fötterna - hjälp Kläder 10
Lakritsglass Vad ha under lättfodrad jacka? Kläder 6
Jackiie Kränger trycker på under plösen Kläder 16
kälkåkarn Ha under skalbyxor när det är kallt Kläder 6
crapcrab Är den här tröjan att rekommendera för skidåkning under en skaljacka? Kläder 8
StefanM- 3e lager under skaljackan? Kläder 9
jasainc Tunn dunjacka under skaljackan? Kläder 3
Narcoleptic Greppvalla under klängorna? Kläder 11
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
justsafe Vad har ni under kilten? Kläder 17
avaris Vad ska man ha under softshell? Kläder 29
pettersson.e Tröja som tål vind att ha under stads/finjacka? Kläder 5
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
magus Skaljacka under 3000? Tips välkomnas :-)! Kläder 16
Scout^ Vad brukar ni ha på er under skalbyxan? Kläder 12
Martin Fjäderlätt Kängor under kilot? Kläder 29
thjartstrom Under 'skal'et?! Kläder 14
highlandpark varm jacka för Stockholmsvinter för under 2000:- ? Kläder 33
bash Under brallorna?? Kläder 26
thorburn Blixtlås under ärmarna?! Kläder 32
mejsel Tips på cykelklädsel under vintern Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.