Ullfrottés dragkedjor

Köpte för något halvårsedan ullfrottés underställ i ull. Har tills nyligen använt det enbart för dagsturer, det har fungerat väldigt bra; varmt och väldigt skönt mot huden. För inte så länge sedan genomförde jag dock en en längre tur och upptäcker att tröjan inte går att använda en längre tid pga att dragkedjan skaver mot bröstet. Den går inte använda när det hänger något "tungt" utanpå som trycker dragkedjan mot bröstet som tex en blöt regnjacka eller en ryggsäck som gör att kläderna sitter åt mer. Och att sova i är inte att tänka på, iallafall om man som jag oftast sover på mage.

T.o.m FM har ju lyckats sätta dit lite tygflikar så inte dragkejdan får hudkontakt. Så nu har jag pratat ut! =)

Henrik
 
Precis!

Upptäckte i lumpen att en dragkedja fram på en underställströja blir en plåga när man har kläder som sitter åt utanför. Man får liksom dragkedjan på struphuvudet. Naturligtvis borde dragkedjan sitta assymetriskt på sidan. (Men inte så mycket att den skulle hamna under bärselen till ryggsäcken).
Finns detta?

/Ola
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.