ITABs skalbyxor

Har under många säsonger använt ITABs Discovery byxa som funkat mycket bra förutom när det varit riktigt varmt. Nu är mina byxor utslitna och jag funderar starkt på att köpa ett par till. De är ju mycket prisvärda! Nu har ju ITAB flera andra skalbyxor som ser intressanta ut. Adventure- byxan och Outback- byxan verkar ju vara ok. Skulle vara intressant att höra om någon testat dessa byxor och kan beskriva dess egenskaper!

Tack på förhand!½
Mvh
Paul
 
Jag har Adventure och tycker de funkar bra. Har inte testat dem i riktigt sommar värme men kan tänka att de är lite varma då, som alla skalkläder. När mina är utslitna kommer jag att köpa samma eller liknande.
 
Jag har Adventure och tycker de funkar bra. Har inte testat dem i riktigt sommar värme men kan tänka att de är lite varma då, som alla skalkläder. När mina är utslitna kommer jag att köpa samma eller liknande.

Hur är dessa i passform? ITABs kläder kan ju ibland vara något större än normalt. Visst är det ventileringsmöjligheter i Adventurebyxan?

Mvh
Paul
 

avslutad210712

Gäst
Hur är dessa i passform? ITABs kläder kan ju ibland vara något större än normalt. Visst är det ventileringsmöjligheter i Adventurebyxan?

Mvh
Paul

Ja det finns dragkedjor på lårdelen, dvs det är inte hellånga dragkedjor. Problemet är att det sitter dubbla lager hålat tyg över öppningen så skall man ha en ventilation av något slag så kanske man bör ta fram saxen och ta bort det extra lager som sitter över öppningen och låta det heltäckande lagret som sitter som skydd för membranet vara kvar.

Har både adventure och discoverybyxan och upplever båda modellerna som betydligt varmare (troligen tätare) och svettigare än andra skalbyxor som jag har och då pratar jag både om dyrare och likvärdiga i pris.
 
Ja det finns dragkedjor på lårdelen, dvs det är inte hellånga dragkedjor. Problemet är att det sitter dubbla lager hålat tyg över öppningen så skall man ha en ventilation av något slag så kanske man bör ta fram saxen och ta bort det extra lager som sitter över öppningen och låta det heltäckande lagret som sitter som skydd för membranet vara kvar.

Har både adventure och discoverybyxan och upplever båda modellerna som betydligt varmare (troligen tätare) och svettigare än andra skalbyxor som jag har och då pratar jag både om dyrare och likvärdiga i pris.

Tack för ditt svar! Om du får välja mellan dessa två, vilket val blir det? Vilka andra skalbyxor rekommenderar du?

Mvh
Paul
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mörtkungen Itabs sarektröja Kläder 6
Jallur ITABs Merino-set Kläder 5
Sarvi ITABs T&P Vindblus Kläder 25
estetdrägg Första reflektion från ITABs softshell ultimate Kläder 1
myospinae Itabs allroundbyxa? Kläder 2
Sussie84 ITABS kläder för damer? Kläder 18
jockeastrom ITABs Packawayställ? Kläder 13
samme83 Storlek på ITABs kläder Kläder 3
Still Alive Skalbyxor med dragkedjor på sidan Kläder 20
Carolientje Skalbyxor för tjejer med långa ben Kläder 3
Tulaaras Skalbyxor Kläder 6
anejon Skalbyxor för oss med långa ben! Kläder 8
Tannjel Skalbyxor, Tierra ROND PANT Kläder 0
Eriks-alla Skalbyxor med förstärkningar för knän och rumpa Kläder 5
Jmhe Hängslen till skalbyxor Kläder 11
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
nya_jope Skalbyxor för olika tillfällen Kläder 9
frida_n Dunbyxor/ mellanlager under skalbyxor Kläder 8
G.S Lätta&tåliga skalbyxor med fullzip Kläder 13
sagoskog Skalbyxor med hängslen Kläder 9
kälkåkarn Ha under skalbyxor när det är kallt Kläder 6
lilla kråkan Bra skalbyxor för dam? Kläder 3
Årebo dagens design på skalbyxor Kläder 5
Schneeberger Skalbyxor för vinterbruk? Kläder 22
prylManne Skalbyxor..Billiga eller dyra? Kläder 14
rodani Stadiums EVEREST skalbyxor? Kläder 1
MLind Synpunkter på Haglöfs XCR skalbyxor Kläder 0
Ix Skalbyxor till alpinklättring Kläder 8
grenyg Var hitta skalbyxor i stl C150!? Kläder 5
Mathew Skalbyxor i eVent??? Kläder 2
Avslut090305 Skalbyxor m. dragkedja? Kläder 1
Macaco Alternativa skalbyxor før vinterbruk Kläder 13
IslandTraveller Skalbyxor med bajslucka Kläder 4
xochitl Längden på mina skalbyxor Kläder 8
jan_banan Tåliga skalbyxor Kläder 2
MZS Skalbyxor Mountain Equipment Kläder 3
Avslutatmedlemskapx Skalbyxor Kläder 2
zeilon Skalbyxor Kläder 8
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
Skalbyxor, Tenson?? Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.