Sjökort till Gpsmap 60c

Hej

Har nyligen införskaffat en gpsmap 60c.
Nu skulle jag gärna vilja ha sjökort i den över vänern, tycker att bluechart verkar lite dyrt bara. Kan man hitta gratiskartor på internet man kan använda och isåfall var och hur får man över dom till gps:en (vilka program etc.).

Karst

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
matbj (Mathias Björklund)
antal inlägg: 112
profil |email||andra inlägg
2004-03-30 13:49 rapportera | redigera

Re: Sendmap heter programmet ...

--------------------------------------------------------------------------------
Memme (Karl Sidenbladh) skrev:
... som kan ladda .img-filer till Garmin GPS, och inget annat. Man kan hitta det och några anknytande program på http://vip.hyperusa.com/~dougs/GPSSM/index.html. Ursäkta för hjärnuppmjukningen, jag skyller på vårsolen.

--------------------------------------------------------------------------------

Man ska vara medveten om att sendmap inte genererar sökdatabaser (.MDR) filer så om du skickar ned en modern karta (R&R Europa, Metroguide Europa, city-sel, city-nav) så fungerar inte sökningen i enheten.

Kartor av äldre modell fungerar dock utomordentligt (där ligger sökdatabasen i respektive kartblock). (Ex på sådana är Worldmap, R&R Sverige & D, MG Sverige & D, Friluftskartan, Bluechart)

???? låter som det skulle funka

Janne har citerat mig, men misuppfattat vad jag skrev.
Jag skrev inte att det inte krävs unlocks om man laddar ned bluechart.

Alla kartor som kräver unlocks låses upp AV ENHETEN. Sendmap klarar av att ladda ned bluechart o.s.v. men kartan visas endast i enheten om du har rätt unlock till den enhet och den karta som avses.

Det är inte svårt att på internet hitta unlocks som låser upp i pc'n, men det fungerar inte i enheten iallafall.

Ok verkar som det kanske får bli Bluechart, tycker det verkar dyrt bara, ca 2000 kr vad jag sett.
Vet nån om det går att få tag på billigare någonstans?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips