Sittunderlag

Nu börjar min kropp berätta att jag inte ska slarva med Sittunderlag. Någon gång har jag sett en modell man spänner fast på rumpan troligen med ett band runt midjan och möjligen något mer. Känner någon igen denna konstruktion. Vore bra i vissa sammanhang när man flyttar sig, hoppar i och ur bilar osv.

Jag vet att det finns ett sittunderlag som heter Bear Seat som fästs runt midjan, men jag vet inte om de fortfarande tillverkas, var de säljs eller om det finns andra märken.
GIYF. ;-)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Synd på Bearseat (verkar inte gå att hitta längre). Hade ett på nittiotalet och det var faktiskt riktigt praktiskt och bekvämt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips