Simma till Finland...

Läste här på Utsidan om killen som tänkt simma till Finland. Låter rätt extremt tycker jag, men samtidigt intressant. Är det någon av er multisportare som gjort någon längre simning (ev med flytbräda) eller känner till andra som gjort något liknande? Kul att höra om alla omöjliga saker som kan göras möjliga...

Man har ju simmat över Atlanten... Från Kuba till Florida mm. Läste om någon som funderar på att simma jorden runt...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det har "simmats" över hela Atlanten. Från Kanarie till någonstans i Västindien om jag inte minns fel. Han hade dock en rejäll flotte han simmade med. Har för mig att han simmade 2/3 av sträckan och drev resten.

mvh

Anders

Tror det är fler än en pers som simmat över atlanten. Har för mig att fransosen som plaskade från Kanarieöarna bytte våtdräkt 7ggr på vägen vartefter han gick ner i vikt. Sedan blev hanbränd av en manet och blev förlamad på halva sidan av kroppen. En haj käkade upp hans "reserv" gummibåt. Först seglade han ensam över, sedan flög han segelflyplan och till sist simmade.

Fensimmare...

Läste för något år sedan om en familj som simmade mellan Sverige och Finland (eller om det var åt andra hållet) de tog vägen "över" Åland, visserligen var det med fenor, flytbrädor och i ett antal etapper men ändå ganska strongt gjort.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips