Sida med samtliga fjällrävenryggsäckar?

Hej jag har googlat efter bästa förmåga men inte hittat en sida där man kan titta på gamla fjällrävenryggsäckar. För nog vore det allt på sin plats med en sådan sida? Lite fjällrävenhistoria helt enkelt.

Kul att se utvecklingen och man kanske hittar en och annan begagnad fjällrävenryggsäck man inte vet namnet på då är det bra att kolla där...

På den tiden

då jag bar riktigt tungt hade jag några brevkonversationer med Åke N. Speciellt efter att jag behövt laga i fält.
Numera då jag bär lättare har jag inte den orsaken att utbrista i den sortens klagosånger.
Men oavsett fabrikat går ryggsäckar sönder av tung packning och flyg/busstransporter.
Fortfarande är 70+30 l på under två kilo ett hyfsat mått.
Som jag ser det är namnen oviktiga men passformen och funktionaliteten A+O.
//J

Aktuellt

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.