Sida med samtliga fjällrävenryggsäckar?

Hej jag har googlat efter bästa förmåga men inte hittat en sida där man kan titta på gamla fjällrävenryggsäckar. För nog vore det allt på sin plats med en sådan sida? Lite fjällrävenhistoria helt enkelt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kul att se utvecklingen och man kanske hittar en och annan begagnad fjällrävenryggsäck man inte vet namnet på då är det bra att kolla där...

På den tiden

då jag bar riktigt tungt hade jag några brevkonversationer med Åke N. Speciellt efter att jag behövt laga i fält.
Numera då jag bär lättare har jag inte den orsaken att utbrista i den sortens klagosånger.
Men oavsett fabrikat går ryggsäckar sönder av tung packning och flyg/busstransporter.
Fortfarande är 70+30 l på under två kilo ett hyfsat mått.
Som jag ser det är namnen oviktiga men passformen och funktionaliteten A+O.
//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips