Service kit till MSR XGK Expedition MF kök

Hej

Har köpt ett beg MSR XGK Expedition MF kök som inte varit använt på några år.
Säljaren har provkört köket och det funkar fint, har själv inte fått det ännu så jag har inte testat själv.
Eftersom det stått några år tänkte jag serva kök och pump och vet att det finns ett Expedition Service Kit till köken men har svårt att hitta det hos en svensk handlare. Har ni några tips på vart jag hittar det?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    34.4 KB · Visningar: 780

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Aaah tackar, den sidan hade jag missat :)

Någon som har nått att säga om köket? Jag har förstått att det är en äldre modell.

Ok, det stod inget om det i annonsen, hur ser man skillnaden och är något bättre eller sämre?
Vilket är äldst?

Här är en bild på brännaren ovanifrån.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    44.3 KB · Visningar: 832
Urköket hade ingen övre värmeslinga, den kom till MkII modellen, Mk III modellen har ståben och utvikbara grytstöd.
Flera som brukar ur och II modellerna har skruvat fast köket på en stödplåt, grytlock etc.
Jag har ett II och är mycket nöjd, kör det mest vintertid.
Till de frostfria säsongerna duger ett bekvämt Pocket Rocket gaskök väl.
go tur

Tack för era svar. Får hem köket på Torsdag. Vet att MSR stämplar anslutningen med tillverkningsår så då borde det gå att avgöra mera exakt vad det är.

Har några andra kök också för den varmare delen av året, ett Primus gaskök, ett Optimus Crux och ett Trangia 27-3.
Frugan börjar undra om jag verkligen behöver flera kök, men det är ju kul så... ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips