Sarek

Undrar om det är någon som har info om hur man tar sig in lättast till rapadalen från tjåmotis?
Har någon info om "taxi" båtar och bokningar m.m.
Vi är 3 st som skall dit den 5 sep till 12 sep.

Tack på förhand
Andreas.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vi ska också dit samtidigt

Hej,

Vi är två grabbar som ska dit dagen efter er (söndagen). Jag var där förra året men en vecka senare. Jag pratade med Läntas fru förra veckan och dom slutar att skjutsa den sista augusti men vi kunde ringa om vi ville så fick dom se om dom kunde. Det är älgjakt nu vet du så det är nog kört. Känslan i hennes röst var: "det är inte så jobbigt att gå den korta biten, stockholmare!"

Nu är man inte stockholmare och jag tror att det blir tufft att få skjuts. Jag kommer att ringa dit i alla fall och kolla. Längtar dit kan jag säga. Förra året var det kanonväder vid den tiden.

Lång promenad...

Från Tjåmotis till bron("taxi" sträckan) är det en braa bit, drygt 20km tråkig väg... Sedan är det 10km fram till båtbryggan...sedan 5-6km till Aktse stugan.
Sedan är det bara en stigning och 7-8km till Skirftje klippan och ingången till Sarek :)!

//A

Samordna

Hej igen, jag skrev tidigare att vi skulle komma dit på söndagen men nu lutar det åt att det blir lördag istället. Om vi kan synka ihop det så kanske:

1. vi kan ställa upp med skjuts från Tjåmotis till P-platsen (kommer ni med buss eller?)
2. locka Länta med fem personer i transporten och få ner priset lite men att det blir en ordentlig hacka för dom i alla fall?

Säg till i så fall så kan vi se om det kan passa...

Jag ska oxå dit!

Kör bil från "Stockholm" den 5 eller 6 sep. Kommer vi upp samtidigt så är jag intresserad av att bli skjutsad ända fram till Aktse eller ev. in i parken den nedre vägen. Kanske kan vi dela på kostnaden för transporten.

/Sten

Fel vecka!

Okay, nu var jag snurrig. Jag åker alltså upp denna helg så det kommer inte att fungera. Jag tog fel på en vecka. Ju senare desto svårare att få skjuts tror jag. Om du har bil kan du i alla fall åka de 20 km som killen skriver om. Alltså till parkeringsplatsen varifrån du antingen åker fyrhjuling eller går tills sjön startar. Väl där är det en kort sträcka till Aktse genom lite skog eller transport via båt.

Ha en trevlig vandring

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips