Sarek aug -08

Är just tillbakakommen från en mycket bra vecka i Sarek. Turen gick från Aktse upp över Skierfe. Norrut och igenom Vassjavagge. Ner i Rapadalen och bort till Skårkistugan. Upp i Snavvavagge. Ner till Pielastugan. Nordost mot Guhkesvagge. Vidare till Sarekvarasj. Norr om Niak (min svåger blev magsjuk, annars hade vi gått upp igenom passet). Sista natten i Sarek blev vid Kisuriskåtan. Sen tog vi båten från Änonjalmme. Sex dagars vandring blev det.

Titta gärna på några av bilderna från turen...

www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=4307

Vi har överlag hittat mkt bra tältplatser. Om någon vill veta mer så ska jag gärna bistå.

MVH

Claes

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Så hårt behöver du inte banta...

Tack,
Dessvärre fick jag banta bilderna ganska hårt. Hade kanske kunnat ägna mer tid och optimerat storleken...
/C
Man far lite med osanning på uppladdningssidan (max 675 x 800 ). Om man låter utsidan automatkrympa bilden så blir största måttet 1024 pix. Laddade nyligen upp lite fågelbilder så jag vet ;)

MVH ///Claes

Är just tillbakakommen från en mycket bra vecka i Sarek. Turen gick från Aktse upp över Skierfe. Norrut och igenom Vassjavagge. Ner i Rapadalen och bort till Skårkistugan. Upp i Snavvavagge. Ner till Pielastugan. Nordost mot Guhkesvagge. Vidare till Sarekvarasj. Norr om Niak (min svåger blev magsjuk, annars hade vi gått upp igenom passet). Sista natten i Sarek blev vid Kisuriskåtan. Sen tog vi båten från Änonjalmme. Sex dagars vandring blev det.

Titta gärna på några av bilderna från turen...

www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=4307

Vi har överlag hittat mkt bra tältplatser. Om någon vill veta mer så ska jag gärna bistå.

MVH

Claes
Fina bilder det där! Gick själv nästan samma sträckning i början av augusti i år. Ni verkar ha haft bättre väder än vad jag hade.
mvh Lars

Vädret var över förväntan. Vi behövde i princip aldrig packa ner tältet vått. När vi stod uppe på Skierfe var det 17 grader och vindstilla.

Skriv gärna rubriker

Ett litet tips: Fotoalbumen blir mycket intressantare om man skriver rubrik och beskrivning till bilderna. Lägg gärna in dom på kartan också (ger många kottar små)
Folk har i allmänhet blivit lite slöa på det, ofta så står det bara #123456.. ovanför bilderna som då blir lite annonyma. (Det går bra att gå in i efterhand och redigera....)

///Claes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips