Sarek aug -08

Är just tillbakakommen från en mycket bra vecka i Sarek. Turen gick från Aktse upp över Skierfe. Norrut och igenom Vassjavagge. Ner i Rapadalen och bort till Skårkistugan. Upp i Snavvavagge. Ner till Pielastugan. Nordost mot Guhkesvagge. Vidare till Sarekvarasj. Norr om Niak (min svåger blev magsjuk, annars hade vi gått upp igenom passet). Sista natten i Sarek blev vid Kisuriskåtan. Sen tog vi båten från Änonjalmme. Sex dagars vandring blev det.

Titta gärna på några av bilderna från turen...

www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=4307

Vi har överlag hittat mkt bra tältplatser. Om någon vill veta mer så ska jag gärna bistå.

MVH

Claes

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Så hårt behöver du inte banta...

Tack,
Dessvärre fick jag banta bilderna ganska hårt. Hade kanske kunnat ägna mer tid och optimerat storleken...
/C
Man far lite med osanning på uppladdningssidan (max 675 x 800 ). Om man låter utsidan automatkrympa bilden så blir största måttet 1024 pix. Laddade nyligen upp lite fågelbilder så jag vet ;)

MVH ///Claes

Är just tillbakakommen från en mycket bra vecka i Sarek. Turen gick från Aktse upp över Skierfe. Norrut och igenom Vassjavagge. Ner i Rapadalen och bort till Skårkistugan. Upp i Snavvavagge. Ner till Pielastugan. Nordost mot Guhkesvagge. Vidare till Sarekvarasj. Norr om Niak (min svåger blev magsjuk, annars hade vi gått upp igenom passet). Sista natten i Sarek blev vid Kisuriskåtan. Sen tog vi båten från Änonjalmme. Sex dagars vandring blev det.

Titta gärna på några av bilderna från turen...

www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=4307

Vi har överlag hittat mkt bra tältplatser. Om någon vill veta mer så ska jag gärna bistå.

MVH

Claes
Fina bilder det där! Gick själv nästan samma sträckning i början av augusti i år. Ni verkar ha haft bättre väder än vad jag hade.
mvh Lars

Vädret var över förväntan. Vi behövde i princip aldrig packa ner tältet vått. När vi stod uppe på Skierfe var det 17 grader och vindstilla.

Skriv gärna rubriker

Ett litet tips: Fotoalbumen blir mycket intressantare om man skriver rubrik och beskrivning till bilderna. Lägg gärna in dom på kartan också (ger många kottar små)
Folk har i allmänhet blivit lite slöa på det, ofta så står det bara #123456.. ovanför bilderna som då blir lite annonyma. (Det går bra att gå in i efterhand och redigera....)

///Claes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips