Input på grovskiss - ensamvandring i Sarek inklusive södra Rapadalen

Guldturen!
Guld.jpg

Fantastiskt! :) Är detta i början på hösten? P.g.a. jobbkalendern måste jag starta i början av augusti. Önskar jag kunde komma iväg en månad senare.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fantastiskt! :) Är detta i början på hösten? P.g.a. jobbkalendern måste jag starta i början av augusti. Önskar jag kunde komma iväg en månad senare.
Nejdå det här är också från början av augusti. Den bästa tur jag har gått i Sarek men då gick vi över från Sarvesvágge upp på Luohttoláhko ner till Njoatsosvágge och vidare. Här ser du förresten Jiegnavagge i regndiset.
JiegnavaggeRegn.jpg

Senast ändrad:
Härliga bilder! Jag funderade också om jag skulle gena över Luohttoláhko istället, men nu känns det ändå som att jag har en bra rutt för 8 dagars vandring.

800kr ska hon ha för den, alltså från den östra ändan av Laitaure in till den södra sidan av Rapadalen eller Nammasj. Men då behöver jag som sagt gå cirka 10 km från vägbommen.

Hej,
Jag återkopplade aldrig här, eftersom det inte blev någon tur förra året. Sköt upp den till i augusti denna sommar och lyckas nu få med mig en god vän. Ska bli fantastiskt härligt!

Byter min 1,1kg tunga Exped Downmat-luftmadrass mot ett betydligt lättare Thermarest NeoAir XLite inför vandringen, så kompenserar vikten med att uppgradera från pulverkaffe och trista plastkåsor till en kaffepanna i stål, kokkaffe och emaljerade stålmuggar. Kommer höja kvalitén på vandringen avsevärt. Att man inte tänkt på att ha med kokkaffe tidigare :)

Satt och gick igenom gamla bilder och hittade några från min första fjällvandring som gick genom Sarek 2016. Att gå igenom Rapadalen i klart och varmt väder i början av september i härliga höstfärger var en helt otrolig naturupplevelse och gav så starka lyckokänslor, speciellt då detta var i slutet på en vandring som blev ganska tuff. Vattenståndet var relativt lågt och vi gick delvis på sandbankarna. Helt magiskt.

Bilagor

• IMG_1710.JPG
    IMG_1710.JPG
    2.8 MB · Visningar: 149

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips